استان یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور روزانه مسیرتردد بسیاری از وسائط نقلیه باری و مسافری می باشد و یکی از استانهایی است که در صدر حوادث جاده ای قرار دارد .

استان یزد در صدر حوادث جاده ای / ۲حادثه در یک مسیر درکمتر از یک هفته

یزد - خبرنگار قدس - حوادث جاده ای این روزها در کشور بیداد می کند روزی نیست ما درمعرض مواجه با  این اخبار تلخ قرار نگیریم ایران یکی از کشورهایی است در حوادث جاده ای دارای رتبه بالایی می باشد.
استان یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور روزانه مسیرترد بسیاری از وسائط نقلیه باری و مسافری می باشد و یکی از استانهایی است که در صدر حوادث جاده ای قرار دارد نا ایمن نبودن وسایل حمل ونقل عمومی و شخصی، استاندار نبودن راه ها وجاده ها و ...از مهمترین عوامل رخ دادن حوادث جاده ای در کشورمی باشد.
هنوزغم حادثه هولناک متروپل آبادان سرد نشده و اجساد برخی ازهموطنان عزیزمان در  زیر آوارهای ساختمان فرروریخته متروپل مدفون می باشد که حادثه ای دلخراش دیگری در کشور رخ داد قطار مسافربری مشهد- یزد از ریل خارج شد و ۲۱هموطن دراین حادثه جان باختند .
این حادثه دومین حادثه ای که یک هفته گذشته در مسیرمشهد - یزد رخ داده است اواسط خردادماه بود که اعلام شد اتوبوس مسافربری یزد به مشهد دچارآتش سوزی شده و این اتوبوس به صورت کامل در آتش سوخت که خوشبختانه در این حادثه به مسافران آسیبی وارد نشده است .
اتصال برق کولرعامل اصلی اتش سوزی بوده است
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان در مورد وقوع حادثه آتش سوزی اتوبوس یزد - مشهد گفت :  دلیل وقوع آتش سوزی اتوبوس یزد - مشهد دردست بررسی است ولی به احتمال زیاد علت اصلی از اتصال برق کولر بوده است.  
محمد رستگاری افزود: بر اساس توضیحات راننده آتش سوزی از سقف اتوبوس شروع شده و احتمالا این حادثه از اتصال برق کولر اتوبوس بوده است و دلیل دقیق وقوع این حادثه از سوی پلیس درحال بررسی است و نتیجه نهایی هفته اینده اعلام خواهد شد
وی تصریح کرد: خوشبختانه راننده اتوبس بلافاصله متوجه حریق شده و مسافران را پیاده کرده  تا هیچ مسافری آسیب نبیند و همه آنها با اتوبوس جایگزین به مقصد عزیمت کردند .
رستگاری خاطر نشان ساخت : ما باید به سوی نوسازی وبهسازی ناوگان مسافربری گام برداشته تا دیگر شاهد اینچنین حوادث ناگواری نباشیم.
حادثه دوم در ساعت ۵:۳۰ دقیقه  بامداد چهارشنبه ۱۸خرداد ماه رخ داد و قطار مسافربری در کیلومتر۵۰ طبس به یزد ایستگاه مزینو از ریل خارج شد که این قطار ۳۴۸ سرنشین  مسافرو خدمه داشت و ازمجموع ۱۱واگن این قطار۸ واگن دچارآسیب دیدگی شد و ۳واگن به طور کامل از ریل خارج گردید. در این حادثه دلخراش بیش از۸۶ نفر از مسافران مصدوم شده که برای درمان به بیمارستان ها ی طبس انتقال داده شدند و بیش از ۲۱نفر ازهموطنان نیزدر این حادثه دلخراش جان باختند.
با افرادای که سهل انگاری کرده اند برخورد جدی صورت خواهد گرفت
استانداریزد در خصوص علت وقوع این حادثه، ضمن اظهار تاسف نسبت به وقوع این حادثه اظهارداشت: در حال حاضر کمیسیون سوانح متشکل از وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه اهن تشکیل شده است و نیاز است که این مسئله  در کمیته های فنی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا علت حادثه با قطعیت اعلام شود .
مهران فاطمی افزود: مردم و رسانه ها صبوری کنند تا عامل قطعی این حادثه درکمیته های فنی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و این اطمینان را داشته باشند که با هرفردی که در این زمینه سهل انگاری کرده و باعث بروز این حادثه تلخ شده است برخورد جدی صورت خواهد گرفت .
علت اصلی حادثه خطای انسانی بوده است
وزیر کشوردرخصوص علت وقوع این حادثه اظهارداشت: بیل مکامیکی مسقر درمحل حادثه علت اصلی حادثه بوده که اول به لوکوموتیوبرخوردکرده ودرمراحل بعدی به واگن ها اصابت کرده و شیشه های جلوی این لوکوموتیو دچار مشکل شده و این امرباعث ترمز لوکوموتیوران شده در پی آن این حادثه رقم خورده است .
 احمد وحیدی افزود:علت اصلی حادثه خطای انسان از طرف راننده بیل مکانیکی بوده اما  درسایرابعاد این حادثه نیر باید بررسی دقیق صورت بگیرد.
وی تصریح کرد : پس از بررسی این حادثه در کمیسیون سوانح با عوامل  مقصر برخورد  خواهد شد و تا زمان مشخص شدن علت اصلی این حادثه ،رسانه ها و مسئولان از هرگونه گمانه زنی در این خصوص خودداری نمایند .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.