ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه ۱۹خردادماه یک ساختمان سه طبقه در شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه به علت نشت گاز خانگی منفجر شد که بر اثر آن صدای مهیبی در شهر پیچید.

جزئیات حادثه انفجار منزل مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

به گزارش قدس انلاین، بخش نوسود با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در حدود ۵۰ کیلومتری شهر پاوه واقع شده و شهرستان پاوه نیز با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

پس از شنیده شدن صدای انفجار بلافاصله نیروهای دستگاه های عضو ستاد بحران در محل حاضر شدند و فرماندار پاوه نیز که سریعا خود را به محل حادثه رساند جزئیات انفجار را اطلاع رسانی کرد.

در کنار گروه های امداد و نجات، حضور مردم شهر نوسود برای کمک به آواربرداری و نجات مصدومان و حادثه دیدگان نیز قابل تحسین بود و شهروندان همکاری خوبی با امدادگران حاضر در محل حادثه دارند.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

«اردشیر رستمی» فرماندار شهرستان مرزی پاوه توضیح داد که بر اثر نشت گاز در یکی از محلات شهر مرزی نوسود ۲ نفر از اعضای یک خانواده که مادر و کودک بودند جان باختند.

وی تصریح کرد: هشت نفر در ساختمان ساکن بودند که در کمتر از یک ساعت ۶ نفر را زیر آور بیرون آوردیم که متأسفانه ۲ نفر از آن‌ها فوت کردند، یک نفر که حال وخیمی داشت توسط بالگرد به بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه اعزام شد، چهار نفر در بیمارستان قدس پاوه بستری شدند و سه نفر نیز به صورت سرپایی در درمانگاه نوسود درمان شدند.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

فرماندار پاوه افزود: تلاش عوامل مربوطه از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی گرفته تا شهرداری، اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه های مربوطه برای پیدا کردن دیگر افراد همچنان ادامه دارد و همه عوامل پای کار هستند.

رستمی گفت: عملیات آواربرداری به سرعت در حال انجام است و برای ایمنی در کار برق و گاز شهر نوسود قطع شده است.

به گفته وی در این حادثه به چند خودرو و خانه مجاور نیز خسارت هایی وارد شده است اما جزئیات دقیق تلفات جانی و مالی این حادثه پس از آواربرداری اطلاع رسانی می شود.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

اعزام بالگرد، سگ زنده یاب و تیم واکنش سریع هلال احمر کرمانشاه به نوسود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعزام تیم‌های تخصصی این جمعیت به همراه بالگرد برای کمک به حادثه‌دیدگان انفجار منزل مسکونی در شهر مرزی نوسود شهرستان پاوه خبر داد.

دکتر «فرزین معتمدی» افزود: برای نجات حادثه دیدگان، بالگرد این جمعیت به همراه یک تیم آنست (سگ های زنده یاب) و ۲ تیم تخصصی جستجو و نجات در آوار به محل اعزام شدند.

به گفته وی با اطلاع از وقوع این حادثه تیم های عملیاتی هلال احمر شعبه پاوه، پایگاه سه راهی باینگان و پشتیبانی آنست بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

اعزام ۴ مصدوم حادثه به بیمارستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از اعزام چهار تن از مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و گفت: براثر این حادثه تاکنون هشت تن مصدوم و ۲ تن نیز جان خود را از دست دادند.

دکتر «هومن رفیعی» توضیح داد: در پی وقوع این حادثه تاکنون هشت مصدوم از زیر آوار بیرون آورده شدند که یکی از آنان با بالگرد به بیمارستان آیت الله طالقانی شهر کرمانشاه اعزام شد و همچنین ۴ تن در بیمارستان قدس پاوه بستری و ۳ مصدوم دیگر در مرکز بهداشتی شهر نوسود به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

به گفته وی متاسفانه تا این لحظه ۲ تن جان خود را از دست داده اند.

رفیعی اظهار کرد: ضمن اعلام آماده باش به همه نیروهای عملیاتی اورژانس در منطقه؛ چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولاس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: همچنین با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شبکه‌های بهداشت و درمان منطقه و مراکز درمانی کرمانشاه جهت رسیدگی و انتقال مصدومین در آماده باش قرار گرفتند.

جزئیات حادثه انفجار منزلی مسکونی براثر نشت گاز در شهر مرزی نوسود پاوه

«غلامرضا شهبازی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز به نمایندگی از استاندار کرمانشاه در محل حادثه حاضر شده و بر روند فعالیت دستگاه های عضو ستاد بحران نظارت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.