معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: در شب میلاد امام رضا(ع)، میزبانی بیش از دو میلیون نفر شب اقامت زائران رضوی را خواهیم داشت.

آمادگی میزبانی از دو میلیون نفر شب اقامت زائران در شب میلاد امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در ایام دهه کرامت، تاکنون بیش از یک میلیون زائر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی این استان حضور پیدا کردند و رزرو اقامتگاه‌ها تا پایان این دهه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خدمات حوزه اقامت در خراسان رضوی در ۲ قسمت انجام می‌شود، اول در واحد های رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های اقامتی بوم‌گردی و خانه مسافر ها در اطراف حرم رضوی می باشد که تاکنون حدود ۹۰ درصد از این فضاها ظرفیت آنها برای شب میلاد امام رضا علیه السلام تکمیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به واحد های غیر رسمی نیز اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال زائران، زائر سرای اداره اوقاف، سازمان امور مساجد و پارک زائر پذیرغدیر با ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار نفر آمادگی اسکان زائران را دارند.

بیدخوری با بیان اینکه طبق نظارت‌های صورت گرفته ۱۲۰ هزار تخت رسمی آماده اسکان دادن به زائران در واحدهای رسمی و دارای نرخنامه و پروانه بهره برداری هستند، اظهار کرد: بازرسی های ما در چهار مسیر منتهی به حرم با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی حوزه گردشگری توسط ۱۰۶ بازرس صورت می گیرد که به برخی شکایات در همان محل رسیدگی می کنند.

وی ادامه داد: همچنین شماره تلفن ۰۹۶۲۹ ستاد مرکزی خدمات سفر در بحث اسکان به زائران و شکایات احتمالی فعال می باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.