قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه یازدهم جون ۲۰۲۲ (بیست و یکم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست مانند دیگر روزنامه های آمریکایی به رکورد شکنی تورم در این کشور که در چهار دهه گذشته بی سابقه بوده است می پردازد. این روزنامه درصد افزایش قیمت برخی از اقلام خوراکی را نیز ذکر کرده که بین ۵ درصد تا ۴۸ درصد را شامل می شود. واشنگتن پست همچنین یافته های جدیدی در واقعه تیراندازی مرگبار در دبستان شهر اووالد در تگزاس منتشر کرده که مشخص شده درهای امنیتی مدرسه باعث به تاخیر انداختن فعالیت پلیس شده به گونه ای که برای پیدا کردن کلیدهای مخصوص کلاس ها حدود یک ساعت زمان صرف شده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی به انتخابات پارلمانی این کشور که از فردا آغاز خواهد شد می پردازد. این روزنامه با انتشار عکسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در صفحه اول خود تاکید می کند که وی درباره این انتخابات نگرانی هایی در خصوص از دست رفتن کرسی های حزب خود را دارد. چپ گراهای فرانسوی مخصوصا با ائتلافی که با عنوان «اتحاد مردمی جدید اکولوژیک و اجتماعی» به وجود آورده اند که شامل تمامی احزاب چپ در این کشور می باشد، شانس زیادی را برای خود در کسب پیروزی در انتخابات پارلمانی متصور هستند.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به برنامه های بانک مرکزی ژاپن برای کنترل تورم در این کشور پرداخته است. این روزنامه می نویسد بانک مرکزی این کشور در همکاری با بانک های مرکزی دیگر قرار دارد تا بتواند راهکاری جامعه در این خصوص پیدا کند اما اعمال تغییرات بر واحد پول این کشور یعنی ین هنوز بعید به نظر می رسد. این روزنامه همچنین از انتخاب ژاپن برای دوازدهمین بار به عنوان عضو اصلی شورای امنیت سازمان ملل خبر می دهد که در بین دیگر کشورها رکورد محسوب می شود.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف گزارش اصلی صفحه نخست خود را به فشار دولت بریتانیا بر کشاورزان و دامداران این کشور اختصاص داده تا با اختصاص منابع بیشتر به میوه و سبزیجات بتوانند تهدیدات غذایی در این کشور به خاطر بحران اوکراین را کاهش دهند. این روزنامه همچنین صحبت های وزیر آموزش بریتانیا را نیز بازتاب داده که از مدارس خواسته به بهانه اعتصابات در این کشور که حمل و نقل ریلی را مورد هدف قرار خواهد داد، مدارس را از راه دور نکنند. چارلز مور عضو مجلس اعیان بریتانیا نیز در مصاحبه با دیلی تلگراف اوضاع این کشور را آنقدر بد می داند که کنار گذاشتن بوریس جانسون از نخست وزیری را به تغییر دادن جای صندلی ها در کشتی در حال غرق تایتانیک تشبیه کرده است.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به درگیری ها میان نمازگزاران مسلمان در این کشور با نیروهای پلیس به دلیل اعتراضات به توهین اخیر یک مقام هندی به پیامبر اسلام خبر می دهد. این روزنامه می گوید بعد از برگزاری نماز جمعه دیروز، مسلمانان خشمگین هندی با پلیس درگیر شدند که باعث کشته شدن دو شهروند و همچنین زخمی شدن ۴۰ پلیس شده است. این روزنامه همچنین رای ممتنع دادن هند به همراه کشورهای پاکستان و لیبی در رای گیری شورای حکام سازمان ملل برای تصویب قطعنامه علیه ایران را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار چاپ کانادا در پرونده ای، بی عدالتی هایی که از طرف نیروی پلیس این کشور صورت می گیرد را مورد بررسی قرار داده است. این روزنامه با بررسی های میدانی خود و دسترسی به فیلم های گرفته شده در صحنه که به صورت خودکار توسط خودروها و لباس این نیرو ضبط می شوند، با تیتر «درستی هایی که غلط از آب در آمدند» به انتقاد از تخلفات این نیرو پرداخته است. تورنتو استار می گوید در بررسی های خود، نقض مکرر قوانین توسط نیروی پلیس کانادا از جستجوهای غیر قانونی گرفته تا رفتار بیش از حد خشن و یا بی توجهی به برخی از پرونده ها را یافته است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به بالا گرفتن دعوا میان سرمایه داران قطری هتل های زنجیره ای مشهور کلاریج با پیمانکاران ایرلندی این هتل پرداخته است و آن را نبردی میلیارد پوندی لقب داده است. این روزنامه همچنین مقاومت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در تغییر ندادن قوانین مربوط به تهیه مواد خوراکی در این کشور را بازتاب داده است که با وجود تخصیص نیافتن مالیات به خوراکی هایی مانند شکر و نمک در این کشور، اما پیش بینی می شود که در مجموع باعث بالا رفتن بیشتر قیمت مواد خوراکی در انگلیس شود. فایننشیال تایمز همچنین اوضاع بحرانی شرکت های هواپیمایی را زیر ذره بین برده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تورم در ایالات متحده اختصاص داده است یعنی جایی که میزان تورم در این کشور در چهار دهه گذشته بی سابقه بوده است. این روزنامه می نویسد قیمت حامل های انرژی و مواد غذایی به شکل چشمگیری در ماه گذشته میلادی بالا رفته است. این روزنامه همچنین به بالا رفتن چشمگیر نرخ جرم و جنایت در شهرهای کوچک و مناطق روستایی در آمریکا نگاه انداخته است، جایی که به گفته وال استریت ژرونال در این مناطق و از زمان همه گیری کرونا پرونده های قتل روی هم انباشته شده است.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی به ادامه تنش ها میان این کشور با یونان پرداخته است. بعد از آنکه یونان قسمت شرقی جزایر اژه که همیشه محل مناقشه با ترکیه بوده است را با تجهیزات و نیروهای نظامی پر کرد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به مقامات یونان اخطار داد که او در خصوص واکنش نظامی به این کشور شوخی نکرده و یونان نباید مانند ۱۰۰ سال پیش درگیر رویایی شود که چیزی جز پشیمانی برایش به همراه ندارد. بعد از این اظهارات یکی از فرماندهان ارشد نظامی یونان نیز بر آتش دعوا میان دو طرف بیشتر دمید تا جامعه جهانی به تکاپو بیفتد تا از جنگی احتمالی میان دو کشور جلوگیری کند.

تایمز

روزنامه تایمز گزارش اصلی خود را به صحبت های پرنس چارلز اختصاص داده ، جایی که وی به انتقاد شدید از سیاست های دولت بریتانیا در فرستاندن پناهجویان وارد شده به این کشور به روآندا می پردازد. بعد از انکه یک قاضی انگلیسی شکایت در خصوص این امر را رد و مجوز فرستادن پناهجویان وارد شده به انگلیس به کشور روآندا را تایید کرد، چارلز در صحبت های خود پیش از شرکت در اجلاس کشورهای مشترک المنافع، این سیاست در پیش گرفته شده توسط دولت انگلیس را وحشتناک لقب داده است. تایمز همچنین در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ روآن اتکینسون بازیگر بریتانیایی رفته، کسی که به خاطر ایفای نقش «مستر بین» معروف است. او در این مصاحبه اذعان کرده بعد از دوری از این شخصیت، دیگر بسیار کم در زندگی اش می خندد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.