مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: از لحاظ سال آبی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه برابر و نسبت به دراز مدت با کاهش ۲۰درصدی روبرو هستیم، که این نشانگر ادامه وضعیت خشکسالی در استان میباشد، ا کنون بیست و پنجمین سال خشکسالی را پشت سر میگذاریم.

کاهش ۲۰ درصدی بارندگی در آذربایجان شرقی   /رتبه چهارم  استان از نظر فراوانی بارش در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد خانی در نشست خبری با حضور خبرنگاران به آخرین وضعیت آبی استان آذربایجان شرقی پرداخت و توضیح داد: نسبت به دراز مدت ۱۸الی۲۰ درصد کاهش بارندگی در  استان داریم.
وی با اشاره به اینکه از نظر فراوانی بارش در سطح کشور در رتبه چهارم قرار داریم،  گفت: از لحاظ سال آبی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه برابر و نسبت به دراز مدت با کاهش روبرو هستیم، این نشانگر ادامه وضعیت خشکسالی است، در حالی  بیست و پنجمین سال خشکسالی را پشت سر میگذاریم که فراز ونشیبهایی هم داشته که در حال سپری هست.

وی تاکید کرد: طبق استانداردهای اعلام شده متوسط مصرف به ازای هر فرد در یک شبانه روز ۱۵۰ لیتر تعیین شده است که این مقدار شامل تمامی مصارف روزانه یک فرد را شامل می شود؛ متاسفانه حجم مصرفی هر فرد در استان ما با بیش از ۷۵ لیتر به ۲۲۵ لیتر رسیده است که نیازمند اصلاح و رعایت مصرف را دارد، از طرفی این نکته فراموش نشود که سال های قبل از کرونا نسبت به اکنون ۱۵ درصد نیز افزایش مصرف به دلیل حساسیت های لازم بهداشتی ایجاد شده است.
خانی در رابطه با طرح های اجرایی فاضلاب‌ در استان خاطرنشان کرد: متوسط پوشش فاضلاب استان ۶۰ درصد و تبریز نیز ۸۶ درصد است و اکنون نیز ۱۰ تصفیه خانه در حال بهره برداری و ۹ مورد در حال ساخت است.
وی در پایان تاکید کرد: تصفیه خانه مدول دوم تبریز بزرگترین تصفیه خانه کشور بوده که برای یک میلیون نفر جمعیت است و با ظرفیت ۷۵ میلیون متر مکعب در سال فعالیت خواهد کرد که اکنون به طور کلی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز اول مدول دوم آن نیز با ۹۸ درصد پیشرفت درحال آزمایش است.

وی در پایان جلسه اشاره به سوال خبرنگار  قدس آنلاین در مورد سختی آب در سطح استان اشاره کرد وگفت :  مسئولین همه روز با بهره گیری از آزمایشگاه مدرن که در شمال غرب کشور در استان دارا میباشد مورد نمونه برداری وتستهای اولیه انجام میگردد واحیانا اگر موردی باشد توسط مهندسین مربوطه رفع موانه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.