وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: درصدد هستیم در حوزه خوراک دام ،طیور و آبزیان به تولید کنندگان کمک کنیم تا با رفع مشکلاتشان نیاز کشور در این زمینه رفع شود.

تامین خوراک دام و طیور با استفاده از ظرفیت های بومی و دانش بنیان کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه دو روزه فناوری های دانش بنیان خوراک دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران افزود:‌ در ابتدای سال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آیین نامه ای را در خصوص دانش بنیان ها در راستای قانون جهش تولید در دولت تصویب کردیم که این آیین نامه امل ۱۹ ماده و بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه ماده یک این آیین نامه با توجه به فرمایش های رهبری به موضوع جبران تاخیر در ورود به حوزه های کشاورزی ارتباط دارد، بیان کرد: با توجه به تاکیدات صورت گرفته، باید ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی باشند، از این جهت تسهیلات و حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت تا حرکت بزرگی در تولیدات دانش بنیان این حوزه رخ دهد.

ساداتی نژاد یادآور شد: مشکلات فرادستگاهی در حوزه کشاورزی دغدغه ما است، بنابراین درصدد هستیم در حوزه خوراک دام با کمک به تولید کنندگان و رفع مشکلاتشان، نیاز کشور را رفع کنیم.

ارزان سازی خوراک دام از دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی

وی با تاکید بر همگرایی بین دولت‌ها و حل حجم زیاد مشکلات در تأمین خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: با توجه به طرح مردمی سازی یارانه ها، قیمت نهاده های دامی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده، لذا دغدغه ما ارزان سازی خوراک دام است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:‌ استفاده و بهره برداری از بقایا و ضایعات موجود و ظرفیت‌های بومی کشور در این عرصه ضروری است. اکنون فرصت جدیدی فراهم شده که با نوآوری و فناوری که از آن به عنوان انقلاب نوآوری و بهره وری در بخش دام و طیور کشور یاد می کنند،‌ خوراک دام را با استفاده از ظرفیت‌های بومی تامین کنیم.

وی یادآور شد: نمایشگاه امروز با کمک معاونت علمی برای شناخت و معرفی جایگزین های سویا، ذرت که آب بری فراوانی دارند، برگزار شد. امسال شرکت های دانش بنیان و نخبگان می توانند به واسطه نوآوری جایگزین های تأمین پروتئین سویا، خوراک دام، طیور و آبزیان را معرفی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه می‌توانیم واردات را تا سقف ۶۰ درصد کاهش دهیم، افزود:‌ امیدواریم با حذف ارز ترجیحی بتوانیم خروجی خوبی را تا پایان سال ببینیم و میزان واردات کاهش پیدا کند.

بازدید وزرای علوم و کشاورزی ونزوئلا از دستاوردهای دانش بنیان حوزه دام، طیور و آبزیان

در جریان بازدید از نمایشگاه دو روزه فناوری های خوراک دام، طیور و آبزیان که به منظور ارایه توانمندی ها، فناوری ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان برای توسعه همکاری ها امروز و فردا برپا است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر میزبانی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، پذیرای گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا و وزیر کشاورزی ونزوئلا بود.

نمایشگاه دستاوردهای حوزه دام، طیور آبزیان با هدف توسعه راهکارهای کاهش وابستگی در صنعت خوراک دام و طیور و استفاده از منابع جایگزین بومی برپا شده است.

این رویداد نمایشگاهی توسعه شبکه همکاری شرکت های دانش بنیان و خلاق، نهادهای حاکمیتی و بخش های کاربر، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در سطح جهانی، بررسی راهکارهای افزایش توان رقابت بین المللی و تاب آوری، شناخت نیازهای فناورانه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان و ارائه تجربیات و دستاوردهای جدید شرکت های دانش بنیان را به دنبال خواهد داشت.

از مهم ترین محورهای این رویداد توسعه راهکارهای کاهش وابستگی در صنعت خوراک و استفاده از منابع جایگزین بومی، ارایه تجربیات و دستاوردهای جدید شرکت های دانش بنیان، شناخت نیازهای فناورانه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان، ارایه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی در سطح جهانی و توسعه شبکه همکاری شرکت های فناور، نهادهای حاکمیتی و بخش های کاربر را می توان نام برد.

 نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا روز جمعه بیستم خردادماه سال جاری در رأس هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.