فرماندار خلخال از اجرای طرح آزادسازی نرخ نان در خ این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای سطح کیفیت نان تولید شده و با ایجاد رقابت سالم در بین نانوایان اجرا می‌شود.

آغاز اجرای طرح آزادسازی نرخ نان در خلخال

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد یحیی‌زاده اظهار کرد: طرح آزادسازی نرخ نان و آرد در شهرستان خلخال با هدف ارتقای سطح کیفیت نان تولید شده و با ایجاد رقابت سالم در بین نانوایان و پیشگیری از فروش آرد قاچاق و خارج از شبکه در این شهرستان از فردا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت نان افزایش نیافته و مردم با همان قیمت قبلی نان تهیه می‌کنند، گفت: اجرای این طرح نه تنها موجب افزایش قیمت نان مورد مصرف و قوت غالب مردم نمی‌شود، نرخ نان سنتی برای مصرف‌کننده تغییری نیافته و مردم نیز با گرانی نان مواجه نخواهند شد.

فرماندار خلخال بیان کرد: این طرح با جمع‌آوری کارتخوان‌های قبلی رایج در نانوایی‌ها و نصب کارتخوان‌های بانکی جدید در نانوایی‌های مراکز بخش‌ها و روستاهای این شهرستان اجرا خواهد شد.

یحیی زاده ادامه داد: میزان سهمیه آرد نانوایان بر مبنای نان فروش رفته خواهد بود، نانوایانی که نان مرغوب پخت می‌کنند، از آرد بیشتری برخوردار می‌شوند و نانوایان ضعیف و با پخت نان بی‌کیفیت به خود از چرخه فعالیت در تولید نان این شهرستان حذف شده و کنار خواهند رفت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح پیش از استان اردبیل در چند استان دیگر با موفقیت اجرا شده است، افزود: محدودیتی برای فعالیت نانوایان در شبانه‌روز وجود نداشته و هر نانوایی به هر اندازه پخت و بر مبنای نان فروش رفته در کارت خوان آرد تحویل خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.