استاندار خراسان رضوی در دیدار با متولیان عتبات مقدسه عراق و سوریه گفت: اربعین حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است.

 اربعین حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در دیدار با متولیان عتبات مقدسه عراق و سوریه گفت: اربعین حسینی نماد و حلقه وصل مبانی اعتقادی مشترک مردم ایران و عراق است و در چنین صحنه‌هایی است که پیوند اعتقادی و ایمانی مردم دو کشور را به دنیا نشان می‌دهیم.

یعقوبعلی نظری افزود: در مبارزه با آمریکا و اسرائیل، ما و شما مبانی اعتقادی و اهداف بلندی داریم که نماد آن شهدای بزرگوار، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی گفت: ما ادامه دهندگان راه آن شهدا در مقابل استکبار جهانی هستیم و مرزهای اعتقادی ما و شما خط مشی‌های این مبارزه مقدس را روشن کرده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تسهیل رفت و آمد مردم کشورهای اسلامی گفت: امیدواریم با کشورهایی مانند عراق و سوریه از مباحث روادید عبور کنیم و مانند یک ملت، تعامل ورفت وآمد داشته باشیم.

نظری خدمت به زائرین علی بن موسی الرضا (ع) را افتخار ایام خدمت خود دانست و افزود: حضور زائران در مشهد، تبادل فرهنگی اجتماعی مجاورین و زائرین را بیشتر می‌کند و زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق هم در این دیدار گفت: بعد از سقوط صدام، دو ملت ایران و عراق بر اساس حب به اهل البیت، به یکدیگر نزدیک‌تر شده و با عنایت به مبارزه مشترک با داعش و علاقه و احترام به مراجع عظام، بیش از گذشته به یکدیگر کمک کردند.

حیدر حسن الشمری گفت: دو کشور و دو دولت، توسط استکبار آمریکا و انگلیس، اذیت شدند، اما رابطه‌شان مستحکم‌تر و صمیمانه‌تر شد.

الشمری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود: ما ادامه دهندگان راه سیدالشهدا و اهل بیت هستیم و انشالله روزبه روز، روابط بهتر و نزدیکتری خواهیم داشت.

وی از استاندار خراسان رضوی دعوت کرد در ایام اربعین و غدیر میهمان آنان در عراق باشند.

در این دیدار، تولیت‌های مقدسه علویه، کاظمیه، عباسیه و حسینیه عراق و حضرت رقیه (س) سوریه نیز بر گسترش روابط دینی و معنوی مردم عراق، سوریه و ایران تأکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.