مقام دفاعی اوکراین در مصاحبه ای با اشاره به مشکلات تامین سلاح از ناحیه اروپا، اعلام کرد که آلمان و فرانسه اوکراین را به نوعی مخل آسایش و راحتی خود می دانند.

انتقاد وزیر دفاع اوکراین از آلمان و فرانسه به دلیل عدم ارسال تسلیحات

به گزارش قدس آنلاین، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه ای با نشریه «اکونومیست»، اروپا و به ویژه آلمان و فرانسه را به دلیل مشکلات در تامین سلاح برای اوکراین سرزنش کرد.

وی در این باره گفت: اروپا یا واقعا نمی فهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است یا می فهمد، اما از این مسئله خسته است.

رزنیکوف همچنین افزود که اوکراین برای آلمان و فرانسه به نوعی مانع اذیت کننده و مخل راحتی و آسایش زندگی تبدیل شده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدیویی با اعلام این مسئله که «ارتش اوکراین در میدان نبرد در حال مرگ است»، خواستار کمک های خارجی بیشتر شده بود.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با زلنسکی اعلام کرده است که پاریس همچنان برای رفع نیازهای اوکراین از جمله سلاح های سنگین در آمادگی کامل خواهد بود.

زلنسکی همچنین با اشاره به نبرد سنگین در شهر «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین گفته بود که سرنوشت این منطقه در این نبرد مشخص خواهد شد.

مقامات اوکراینی نیز در این باره گفته بودند که شدیدا نیازمند تسلیحات غربی برای ادامه نبرد در این منطقه هستند.

پیشتر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که برلین پیشرفته ترین سیستم پدافند هوایی خود را که مبتنی بر فناوری مادون قرمز است، به اوکراین ارسال می کند. همزمان ارتش آلمان با تکذیب این خبر اعلام کرد که چنین سلاحی را در اختیار ندارد.

شولتز که به دلیل تعلل در ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، خاطرنشان کرده بود که آلمان اکنون دستخوش تغییر عمده ای در سیاست دفاعی خود شده است و گفته بود که برای اولین بار، آلمان به یک منطقه جنگی سلاح، از جمله تسلیحات سنگین، ارسال می‌کند.

این در حالی است مقامات اوکراینی بارها از برلین در رویکردهایش در قبال ارسال تسلیحات به کی یف انتقاد کرده اند. مسئله ارسال کلاهخود توسط آلمان به اوکراین همچنان دستمایه طنز رسانه ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.