سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در نخستین حضور خود در جمع اهالی رسانه گفت: اصحاب رسانه از اقشار فرهیخته و به عنوان بازوی توانمند مردم و مسئولان هستند و امروز فضای فعالیت خبرنگاران نسبت به سال گذشته تغییر کرده است.

تشکیل کمیته قیمت‌گذاری املاک در سیرجان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، علی یعقوبی در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت خبرنگاران برای مخاطبین زمانی ارزشمند است که مبتنی بر تحقیقات باشد، افزود: تهیه و تنظیم خبر باید در چارچوب قانون و قواعد باشد و هنرمندانه به بیان واقعیات، حوادث و وقایع روز پرداخته شود و اینجاست که تفاوت خبرگزاری ها و خبرنگاران رسمی و خبرنگارنماها مشخص می شود؛ چرا که خبرنگاران در پیشرفت و توسعه شهرستان نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند و مسوولان باید به صورت ویژه از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی کنترل قیمت ها گفت در خصوص نظارت بر بازار جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور معاونین استاندار و فرمانداران شهرستانها بصورت ویدیو کنفرانس با هدف بررسی چگوتگی نظارت بر قیمت اجناس و تامین کالاهای اساسی برگزار می شود که خوشبختانه در سیرجان کمبود کالای اساسی نداریم؛ همچنین طرح ویژه نظارتی متشکل از بازرسان ادارات صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف روزانه در حال بازرسی از صنوف هستند و شهروندان می توانند در هر ساعت از شبانه روز در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ اداره صمت گزارش دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان تکریم شهروندان و ارباب رجوع و نیز احترام به مردم را سرلوحه کار مدیران شهرستان دانست و افزود: نباید مردم در مراجعه به ادارات دغدغه و شکایت داشته یا سرگردان باشند؛ باید تکریم ارباب رجوع و احترام به آنان سرلوحه کار مدیران باشد؛ چرا که پست های مدیریتی و مسوولیت ها زودگذر است و امانت الهی است که باید آن‌ها را به نفع مردم حفظ کنیم.

علی یعقوبی خاطرنشان کرد: بعضا بدلیل نبود مدیریت واحد شهری یکسری خلاها در ساختار اداری وجود دارد؛ بعنوان مثال ادارات خدمت رسان مانند شهرداری، مخابرات، گاز، برق و ... برای انجام فعالیت های خود نیاز به حفاری دارند و زمانی که مدیریت واحد شهری وجود نداشته باشد، یکسری مشکلات برای مردم ایجاد می شود که ناشی از سوء مدیریت است. مثلا زمانی که عملیات زیرسازی و آسفالت معابر انجام می شود باید مطمئن شویم که ادارات خدمت رسان برای انجام خدمات خود نیاز به حفاری نداشته باشند.

وی همچنین در خصوص باند دوم محور سیرجان - بلورد گفت: در هر پروژه ای برنامه هایی بصورت همزمان اجرا می شود؛ مانند پروژه راه که مراحل گوناگونی از جمله تعیین حریم راه، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت که در کنار اینها ایمن سازی نیز باید بصورت همزمان انجام شود؛ اما در اجرای این پروژه مراحل ایمن سازی مسیر از جمله نصب نیوجرسی و علایم هشدار دهنده با تاخیر تصمیم گیری شده. پیمانکار نیوجرسی باید از قبل انتخاب می شد ولی بدلیل برخی ضعف و کمبودها تصمیم به مسدود شدن محور گرفته شد و امیدواریم هر چه سریعتر پیمانکار نیوجرسی انتخاب و آغاز به کار کند و تا قبل از نصب علایم ترافیکی امکان بهره برداری مسیر وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به قیمت های نجومی اجاره بهای مسکن در سیرجان، از تشکیل کمیته قیمت گذاری املاک در سیرجان خبر داد و تصریح کرد: افزایش چند برابری میزان رهن، اجاره و خرید و فروش مسکن صدای شهروندان و مستاجران را درآورده و نیاز است در این رابطه تصمیمات مهمی گرفته شود و همچنین به منظور ساماندهی بازار زمین و مسکن در شهرستان سیرجان، در تلاشیم ضمن راه اندازی کارگروه ساماندهی و قیمت گذاری املاک شهرستان، با ارایه طرح و برنامه منسجم نسبت به کنترل اجاره بها اقدام کنیم و در این طرح سیرجان را به چند منطقه تقسیم کنیم و پس از قیمت گذاری و تعیین سقف قیمت اجاره بها، زمین و مسکن در هر منطقه توسط  کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان اتحادیه بنگاه داران، نرخ جدید بر اساس عرف، تورم و همچنین میزان ارزش ملک اعلام شود که بر اساس آن مشاورین املاک ملزم به رعایت این نرخنامه خواهند بود.

در ادامه این نشست خبری سوالاتی در خصوص موقوفه انوری، تقاطع باسفهرجان، پروژه فاضلاب و مسوولیت های اجتماعی شرکت های منطقه گل گهر سوالاتی از سوی خبرنگاران مطرح و پاسخ داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.