معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معتقدیم اردوهای راهیان نور و مراسم اربعین فرصت بی‌نظیری است تا بتوانیم جامعه بزرگی را همراه کنیم.

معاون وزیر علوم: اردوهای راهیان‌نور و مراسم اربعین فرصتی بی‌نظیر است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحسین کلانتر روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور دانشگاه های کشور افزود: مراسم اربعین باید شمولیت داشته باشد و اقشار مختلفی را پوشش بدهد به طوری که انجمن‌ها، نهادها و تشکل‌های مختلف دانشجویی شرکت داشته باشند.

وی از مشارکت و حضور بالای دانشگاهیان در اربعین به عنوان یک رویداد عظیم بین‌المللی یاد کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبری که از تشکل‌های دانشجویی خواستند وارد فعالیت‌های بین‌المللی شوند، ما باید یک رویداد عظیم دانشگاهی را در اربعین حسینی با مشارکت دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان داشته باشیم، به گونه‌ای که این حضور عظیم  و خیل گسترده شرکت‌کنندگان، پیام‌رسان این هویت دینی و حسینی باشد.

وی همچنین با یاد کردن از ۲۲ شهید دانشجوی دانشگاه تبریز که با مهندسی معکوس سعی در ساخت تجهیزات جنگی برای دفاع از کشور در دوران جنگ تحمیلی عراق و ایران داشتند و در این راه به شهادت رسیدند، گفت: این یک اتفاق بزرگ بود و وظیفه ما این است که  مانند شهدای روز ۱۶ آذر در هر مراسم و محفلی از این شهدا نیز یاد کنیم.

 نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور دانشگاه های کشور با حضور وزیر علوم، رییس سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از خادمان راهیان نور و قرارگاه مرکزی علم‌الهدی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.