قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه چهاردهم جون ۲۰۲۲ (بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست به ادامه تحقیقات در خصوص وقایع حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ پرداخته جایی که جدیدترین یافته ها نشان می دهد دونالد ترامپ به صحبت های مشاورین خود مبنی بر عدم تایید ادعاهای او در خصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بی اعتنایی کرده بوده است. این روزنامه همچنین به انتقاد از کم کاری ایالات متحده در فراهم کردن شرایط به هم پیوستن اعضای خانواده افغان هایی که در زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از این کشور خارج شده و به آمریکا آورده شده اند پرداخته است. واشنگتن پست همچنین گزارش هایی از پزشکان آمریکایی منتشر کرده که از به وجود آمدن تغییرات عجیب در سرماخوردگی افراد و عفونت هایی که نباید در این فصل از سال رخ بدهد خبر می دهند. 

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی توافق به وجود آمده در میان سناتورهای آمریکایی برای کنترل سلاح در ایالات متحده را یک شوی تبلیغاتی لقب داده و تاکید می کند این فعالیت تا زمانی که به قانون تبدیل شود راه بسیار درازی دارد و این حرکت تنها برای جمع کردن رای در انتخابات میان دوره ای سنا و کنگره آمریکا اتخاذ شده است. این روزنامه همچنین از سرقت میلیاردها داده اینترنتی و همینطور سرقت ۱۲۴ میلیارد صوت از تماس های گرفته شده در سراسر جهان توسط آژانس های سایبری دولت و ارتش آمریکا تنها در یک ماه گذشته خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی از مرگ دو دانشمند ایرانی در مدت ۲۴ ساعت خبر داده و ادعا می کند این اتفاق می تواند باعث تضعیف توانایی های ایران در برنامه های هسته ای این کشور شود. این روزنامه همچنین صحبت های یائیر لاپید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را نیز بازتاب داده که در آن به اسرائیلی ها هشدار می دهد که به استانبول سفر نکرده چون در آنجا بنا بر ادعای او قرار است از طرف ایرانی ها به جانشان سوء قصد انجام شود!

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه عکس و گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تلاش های کشور فنلاند برای فروش تجهیزات مهم روسی خود خبر می دهد. این روزنامه می گوید فنلاند که با قصد خود برای پیوستن به ناتو نشان داده که به تقابل با روسیه فکر می کند، در چند روز گذشته تلاش خود را برای فروش تجهیزات روسی خود آغاز کرده که یکی از نمونه های آن مربوط به نیروگاه های برق مهم در این کشور می شود. کمرسانت همچنین از تاییدیه وزارت خارجه روسیه برای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان خبر می دهد.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی صحبت های اخیر وزیر دفاع آمریکا را بازتاب داده که در آن او تاکید کرده که آمریکا با بالا بردن سطح همکاری های خود با کشورهای شرق آسیا قصد ندارد با چین مقابله کرده و کشورهای آسیایی حق دارند به هر ترتیبی که برایشان بهتر است برای همکاری های خود با دیگر کشورها برنامه ریزی کنند. این روزنامه همچنین از پایین آمدن ارزش «ین» واحد پول ژاپن نسبت به دلار آمریکا به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته اشاره می کند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به رسیدن ارزش واحد پول بریتانیا یعنی پوند در مقابل دلار آمریکا به کمترین میزان خود در دو سال گذشته پرداخته و دلیل آن را عقبگرد توان اقتصادی انگلیس دانسته است. این روزنامه همچنین از تهدید انگلیس توسط اتحادیه اروپا می گوید، جایی که این اتحادیه اعلام کرده اگر شایعات در خصوص زیر پا گذاشتن قول انگلیس به ایرلند شمالی در خصوص اجازه این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا درست باشد این اتحادیه به شکایت قانونی از انگلیس پرداخته و این کشور را شامل جریمه و تعرفه های سنگینی خواهد کرد. فایننشیال تایمز همچنین شرایط سازمان تجارت جهانی را به دلیل ایزوله شدن بسیاری از کشورها در دوران کنونی، خوب ارزیابی نمی کند.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند در گزارشی به کاهش میزان تورم در این کشور پرداخته است. البته این کاهش تورم در خرده فروشی ها دیده می شود اما در هر صورت به حدود ۷ درصد کاهش یافته اما با این وجود در قیمت سبزیجات در هند شاهد رشد قیمت بالای ۱۸ درصد هستیم و میزان تورم در قیمت تمامی مواد خوراکی نیز به بالای ۸ درصد رسیده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به بازجویی ۱۱ ساعته از راهول گاندی سیاستمدار شناخته شده هندی و عضو سابق پارلمان این کشور می پردازد. راهول گاندی نوه ایندیرا گاندی نخست وزیر سابق و فرزند راجیو گاندی دیگر نخست وزیر این کشور و سونیا گاندی است که به اتهام فساد مالی بازجویی شده است.

دیلی تلگراف

روزنامه تلگراف در گزارشی به انتقاد شدید کلیسای انگلیس از دولت این کشور به خاطر اتخاد سیاست جدید فرستادن پناهجویان وارد شده به انگلیس به کشور آفریقایی روآندا پرداخته است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری از قول مقاماتات بریتانیایی تاکید می کند تا زمانی که تورم ها در این کشور کاهش پیدا نکند میزان مالیات نیز کاهش پیدا نخواهد کرد. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در تازه ترین صحبت های خود تاکید کرده که برای بهتر شدن شرایط رفاهی خانوارهای این کشور تلاش خواهد کرد اما در عین حال اعتراف کرده که هزینه های زندگی ممکن است برای مردم بیشتر شود.

شانگهای دیلی

روزنانه شانگهای دیلی چاپ چین در گزاشی به ادامه تمهیدات مقامات این شهر برای رشد مجدد میزان مبتلایان به کرونا خبر می دهد. همانگونه که در عکس صفحه نخست این روزنامه مشخص است، یکی از دست اندرکاران بهداشتی مشغول ضد عفونی ورودی یک مجتمع خرید در شهر شانگهای می باشد، اما با این وجود مقامات این شهر تغییراتی در شکل قرنطینه افراد مشکوک به کرونا داده اند به گونه ای که اگر قبلا این افراد باید به مدت دو هفته در مراکز مخصوصی قرنطینه می شدند، اما اکنون تنها یک هفته در این مراکز هستند و می توانند یک هفته دیگر را در خانه های خود قرنطنیه باشند.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام می کند اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان که در زمان به دست گرفتن کنترل این کشور توسط طالبان فرار کرده بود، چندین منزل لوکس در سراسر جهان خریداری کرده است. این روزنامه همچنین خبر از افزایش احتمالی ۷۵ صدم درصدی در نرخ بهره در آمریکا توسط بانک مرکزی این کشور می دهد که برای جلوگیری از بالاتر رفتن هرچه بیشتر نرخ تورم در ایالات متحده قرار است اعمال شود. وال استریت ژورنال گزارشی نیز در خصوص از بین رفتن ۱۵ درصدی ارزش بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال جهان منتشر کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.