مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: مطالعات سامانه انتقال آب صنعت از سد نرماب، گلستان و بوستان به اتمام رسیده است.

رونق صنایع با شیرین‌سازی آب دریا

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن حسینی امروز در نشست با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیر کل صمت گلستان اظهار کرد: در طرح سامانه انتقال آب صنعت، از طرفی قسمتی از نگرانی بخش صنعت در خصوص تامین آب حل شده و از طرف دیگر ظرفیت معطل مانده سدها به عنوان تامین کننده آب صنعت مورد استفاده قرار گرفته و توجیه اقتصادی آنها به حد مورد انتظار خواهد رسید و از همه مهمتر اشتغال و ارزش افزوده استان رشد جهشی و قابل توجهی خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه برای بحث تامین آب صنایع در استان، دو برنامه مطرح شد که سامانه انتقال آب صنعت از سد نرماب و گلستان و بوستان از جمله آنها است، بیان کرد: مطالعات این طرح کامل شده و می توانیم در اختیار سرمایه گذارانی قرار دهیم که یا خودشان صاحب صنعت هستند و یا اینکه می توانند سرمایه گذار باشند و این خط انتقال را اجرا کنند و آب را تحویل بقیه صنایع مستقر شده بدهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، برنامه دوم برای تامین آب صنعت را آب شیرین کن دریا اعلام کرد و یادآور شد: چنانچه صنعتی متقاضی باشد و یا آب شیرین شده را خریداری کند لازم است طبق مقررات به موضوع ورود کند که در این زمینه مقرر شد جلسه ای با حضور صاحبان صنایع استان و خارج استان برگزار شود و طرح شیرین سازی برای آن ها پرزنت شود. 

رضا شهمرادی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز ضمن تشکر از آب منطقه ای گلستان برای تامین آب شرکت شهرک ها گفت: شرکت آب منطقه ای تاکنون برای تامین آب صنایع تلاش کرده و امیدواریم بتوانیم آب صنعت استان را با طرح های فوق تامین کنیم. 

درویشعلی حسن زاده، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: بخشی از ارزش افزوده و اشتغال در اقتصاد مربوط به صنعت است و تامین بهینه آب صنعت از دغدغه های ما است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.