مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان سازش در بین متقاضیان طلاق در استان در سه ماه اول سال جاری افزایش ۷ درصدی داشته است.

 افزایش ۷ درصدی سازش طلاق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، حسن حاجی پور مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه تصمیم، میزان سازش بین زوجین متقاضی طلاق، از ۱۷ درصد در سال گذشته به ۲۴ درصد در سه ماه اول امسال افزایش یافته است.

حاجی‌پور، این افزایش را نشانه‌ی تأثیر خدمات روان‌شناسی و مشاوره خانواده به متقاضیان طلاق دانست و گفت: برنامه پیشگیری از طلاق که سال ۹۵ در بهزیستی خراسان رضوی طراحی شده، با همکاری دستگاه قضایی اجرایی شده و اکنون به عنوان طرح ملی در حال اجرا است.

مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: میزان ثبت نام در سامانه تصمیم نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که باید توجه برنامه‌ریزان کشور و دستگاه‌های مرتبط را جلب کند.

حاجی پور گفت: اگر مشاوره روان شناسی توانسته، سازش را افزایش دهد پس می‌تواند به عنوان یک برنامه گسترده و دائمی در فرایند مراحل پیش از ازدواج گنجانده شود تا متقاضیان طلاق نیز کاهش یابند.

وی خاطر نشان کرد: اما ورودی‌های طلاق، در اختیار ما نیست و چندین ارگان و سازمان در این زمینه وظیفه‌مند هستند و اگر قرار باشد متقاضیان طلاق را کاهش دهیم باید همه‌ی این دستگاه‌ها تحت مدیریت بهزیستی و با محوریت بهزیستی فعالیت داشته باشند تا بتوان نتیجه‌ مطلوب را اتخاذ کرد.

مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: طلاق، یک پدیده‌ اجتماعی چند محوری است و ما حتی اگر تمام کوشش‌های‌مان را متمرکز کنیم بر برخی از این محورها تأثیر زیادی نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.