معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۷۲ واحد صنعتی استان در لیست صنایع آلاینده و تحت نظارت و رصد هستند که اخطار و تذکرهای لازم را دریافت کرده‌اند.

۳۷۲ واحد صنعتی خراسان رضوی در لیست صنایع آلاینده هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد عرفانی  افزود: این واحدها در کنار سایر واحدهای صنعتی که تحت پایش و نظارت هستند به صورت ویژه‌تر رصد می‌شوند.

وی ادامه داد:واحدهای آلاینده زیست محیطی مشمول جرایم می‌شوند و در لیست صنایع آلاینده و پیگیری قضایی  قرار می‌گیرند علاوه بر این یک درصد از فروش این واحدها بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده  به حساب خزانه واریز می‌شود.

معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان بعد از تهران در زمینه میزان پایش انجام شده صنایع، رتبه دوم کشور را دارد به طوری که طی یک سال اخیر ۶ هزار و ۹۴۰ نوبت بازدید در این بخش استان انجام شده است.

عرفانی افزود: طی یک سال گذشته ۲۱۰ نوبت از منطقه کشف رود بازدید انجام شد که به عنوان یکی از مناطقی که مورد هجوم صنایع آلاینده‌ قرار گرفته بسیار حساس و مهم است.

وی تاکید کرد: آلودگی ایجاد شده توسط صنایع در بخشهای آب، هوا و خاک قابل تقسیم است که در هر سه بخش عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری را برای سلامت مردم و جامعه به همراه دارد.

هم اکنون ۶ هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی فعالیت دارد و این استان با برخورداری از بیش از ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارنده هشت درصد جمعیت کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.