رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مردم گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد اما امید مردم به قوه قضاییه بیش از گذشته است و این دستاورد را باید قدردان باشیم.

 امید مردم به قوه قضاییه بیشتر شده است/ ۲۵۰ طلبه جذب قوه قضاییه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع معصومیه قم برگزار شد، با بیان اینکه همه باید در مسیر خدمت به مردم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، اظهار کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد اما امید مردم به قوه قضاییه بیشتر از گذشته است که این دستاورد مرهون زحمات همکارانم در قوه قضاییه است و باید قدردان آن باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما یک وظیفه الهی و انسانی داریم که بتوانیم در راستای پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌های الهی، از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما یک جایگاه حقوقی داریم که از این جایگاه می‌توانیم در راستای جلوگیری از انحرافات، کوتاه کردن دست دشمنان و کمک به نیازمندان و مظلومان بهره‌مند شویم، بنابر این باید خداوند متعال را از باب رسیدن به این نعمت شکرگزار باشیم و بدانیم که اگر به وظیفه الهی و انسانی خود عمل نکردیم باید خودمان را ملامت کنیم و مقصر بدانیم چراکه می‌توانستیم جلوی منکری را بگیریم یا حقی را زنده کنیم اما نکردیم.

وی بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد میزان جرائم نیز کاهش خواهد یافت.

*فرآیندها برای خدمت بیشتر به مردم کوتاه شود 

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم رعایت قوانین موجود تصریح کرد: باید اهل خلاقیت باشیم و فرآیندها را کوتاه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در حوزه جذب و گزینش نیرو نیازمند اقدامات ویژه است، مطرح کرد: ۲۵۰ طلبه مستعد، فاضل و درس‌خوان را در استان‌های مختلف نشان کرده‌ایم و تعداد زیادی از این افراد قبل از اینکه دعوت به کار شوند، کارهای گزینشی آن‌ها انجام شده است و ۲۵ نفر نیز در هفته آینده یا هفته قوه قضاییه وارد مرحله آموزش می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه تورم و گرانی‌ها فقط مختص به ایران نیست، عنوان کرد: در مسئله کرونا نیز همه دنیا گرفتار شدند اما ایران جزو برترین کشورها در عرصه مقابله با کرونا است همچنان برخی از کشورها در حوزه کرونا در حال تلفات دادن هستند درحالی‌که این موضوع در کشور ایران مدیریت شده است.  

وی ادامه داد: موضوع تورم همانطور که در دیگر کشورها رخ داده است در ایران اسلامی نیز وجود دارد و همانطور که اقشار مختلف درگیر موضوع تورم و گرانی هستند در قوه قضاییه نیز با مشکلات مالی روبرو هستیم اما در طول این سال‌ها هیچگاه همانند امروز برای رفع مشکلات معیشتی افراد تلاش نشده است. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس در هیچ دوره‌ای همانند دوره فعلی برای رفع مشکلات مردم با دولت همراهی نکرده‌اند، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم قوه قضاییه را تقویت کنیم که این نیز به تقویت دولت و نظام منجر می‌شود. 

وی گفت: وضعیت استان قم در حوزه مواد مخدر نسبت به گذشته بهتر شده است اما همچنان نیازمند تلاش و مقابله در این حوزه هستیم.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه ما باید در تراز قم قدم برداریم، اظهار کرد: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شایسته قم نیست؛ برخی از مسائل حقوقی طولانی شده است البته که ممکن است مشکل بخاطر قوه قضاییه نباشد اما این مجموعه باید پیش قدم شود و به صورت مستمر پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

*دشمن به دنبال نقاط ضعف قوه قضاییه است

وی بر لزوم تکریم مردم و کارکنان قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: متولی باید بیشتر از دیگران حرمت امامزاده را نگه دارد و ما باید نسبت به رفتار، اخلاق، نوع برخوردها و صیانت از مجموعه مواظب و مراقب باشیم و اگر نقصی در مجموعه وجود دارد از روش امر به معروف و نهی از منکر ورود کنیم و فقط به دنبال پیگیری توسط مجموعه‌های نظارتی نباشیم، دیگران به دنبال ضعف گرفتن از قوه قضاییه هستند.

محسنی اژه‌ای گفت: مردم امروز مشکلاتی دارد که برخی از این مشکلات به قوه قضاییه بر می‌گردد و ممکن است شیوه برخوردهای مردم غیرمتعارف و غیرقابل انتظار باشد که در این راستا باید صبر و حوصله خود را در مقابل ناملایمتی‌ها افزایش دهیم.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.