وزیر نیرو گفت: اولین فهرست ادارات و دستگاه‌های پرمصرف مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران روز سه شنبه هفته آتی در صورت تداوم پر مصرف بودن دستگاه انتشار پیدا خواهد کرد.

 جزئیات محدودیت برقی صنایع/ فهرست ادارات پرمصرف هفته آینده منتشر می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر محرابیان  با حضور در برنامه صف اول شبکه یک سیما نسبت به پاسخگویی به سوالات مردم اقدام کرد.

در ابتدای این برنامه وزیر نیرو با اشاره به اینکه تمام تلاش وزارت نیرو برای کاهش مشکلات مردم به کار بسته شده است گفت: ما فراموش نکرده‌ایم در سال گذشته برق در یک روز دو الی سه مرتبه قطع می‌شد آن هم در شرایطی که زندگی‌های امروز و امور جاری وابستگی زیادی به برق دارد.

وزیر نیرو گفت، طی روزهای گذشته با همکاری ادارات و دستگاه‌های دولتی میزان مدیریت مصرف برق صنایع از ۶۰۰ مگاوات به ۷۰۰ مگاوات افزایش یافته و هدف‌گذاری ما در این بخش ۱۲۰۰ مگاوات است.

محرابیان با اشاره به اینکه ممکن است در یک ساختمان اداری عده زیادی با قطع برق به واسطه مصرف بد بخش معدودی دچار مشکل شوند، گفت: اولین فهرست ادارات و دستگاه‌های پرمصرف مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران روز سه شنبه هفته آتی در صورت تداوم پر مصرف بودن دستگاه انتشار پیدا خواهد کرد.

*تلاش حداکثری صنعت برق و همکاری مردم رمز عبور موفق از اوج بار سال ۱۴۰۱

وی ادامه داد: سال گذشته ما ۱۵ هزار مگاوات ناترازی داشتیم که اگر با دست فرمان قبل حرکت می کردیم این ناترازی به ۱۹ هزار مگاوات معادل یک چهارم کل نیاز برق می‌رسید.

وزیر نیرو در تشریح اقدامات بنیادی انجام‌شده تصریح کرد: با توجه به تلاش حداکثری همکاران ما در صنعت برق و همراهی مردم تا این لحظه خاموش نداشتیم و اگر این همکاری ادامه‌دار باشد تابستان با کمترین مشکل سپری خواهد شد.

محرابیان ضمن برشمردن راهکارهای مدیریت مصرف برق در اوج بار گفت: اگر مشترکی نسبت به صرفه‌جویی برق عمل کند و زیر الگوی مصرف باشد ما به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی ۵ برابر قیمت برق معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد.

*۵۸۰ هزار مشترک صنعتی هیچ محدودیتی ندارند

وزیر نیرو ضمن اشاره به آمار مشترکان صنعتی کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۶۳۰ هزار مشترک صنعتی در کشور، ۵۸۰ هزار مشترک بدون هیچ محدودیت و برنامه مدیریت مصرفی از انرژی کامل در اوج بار سال ۱۴۰۱ استفاده می‌کنند و امیدواریم بدون مشکل برق این بخش را تامین کنیم.

محرابیان با اشاره به برنامه سایر صنایع برای مدیریت مصرف برق گفت: برق ۴۹ هزار ۵۵۸ مشترک صنعتی هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح لغایت ۲۰ قطع می‌شد اما در سال جاری این محدودیت به ۱۲ ساعت در هفته طی یک روز از ساعت ۱۱ لغایت ۲۳ اعمال می شود.

وی افزود: از سوی دیگر شرایط برای ۴۴۲ مشترک بزرگ صنعتی نیز به نحوی برنامه‌ریزی شده که میزان نیاز برق هرصنعت با توجه به جنبه‌های متفاوت از جمله مدیریت بازار به نحوی رقم بخورد که در ۳ ماه محدودیت تنها یک ماه با مدیریت مصرف برق سروکار داشته باشند و طی دوماه دیگر به طور کامل تامین انرژی شوند.

*رشد ۱۰ درصدی سیمانی‌ها طی ۸ روز گذشته در بورس

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به شاخص کل بورس گفت: شاخص کل بورس به عنوان یک نماگر از فضای اقتصادی کشور نیز طی فعالیت پس از شروع فصل گرم از ۱۵ خرداد از ۱ میلیون ۵۱۴ هزار ۳۳۱ در تاریخ ۱۶ خرداد ماه با افزایش ۳.۹ درصدی به یک میلیون ۵۷۴ هزار ۶۵ رسیده است.

وی ادامه داد: گروه سیمان به عنوان یکی از صنایع حاضر در طرح مدیریت مصرف به واسطه مدیریت انرژی طی روزهای گذشته شرایط مناسبی را طی کرده و به طور مستمر صعودی بوده است. بر این مبنا شاخص گروه سیمان در بورس رشد ۱۰.۷ درصدی را تجربه کرده است.

محرابیان گفت: مسئله تاثیر مدیریت مصرف برق بر سایر صنایع بزرگ از جمله فولاد نیز مشخص است، برای مثال شاخص نماد ذوب متعلق به ذوب آهن اصفهان طی ۸ روز اعمال مدیریت مصرف برق از ۲۵۹۶ به ۲۷۴۷ رسیده و رشد ۵.۸ درصد رشد کرده است.

*برگزاری جلسات متعدد وزارت نیرو و صنایع در هفته جاری

این مقام مسئول با اشاره به جلسات با صنایع و بخش خصوصی گفت: در طول این هفته جلسات متعددی از جمله با صنعت فولاد و صنعت سیمان داشتیم که زمینه‌ افزایش هماهنگی میان صنعت برق و سایر صنایع را به دنبال داشت.

وی افزود: صنعت ما در ۹ ماه گذشته رشد مصرف ۱۰ درصدی را تجربه کرده که به معنای افزایش تولید و افزایش اشتغال است.

*شبکه برق پایدار و سرحالی داریم

محرابیان یکی از افتخارات صنعت برق را شبکه گسترده این بخش خواند و گفت: شبکه بزرگ ما دائماً در حال تهدید است، برای مثال پدیده‌های طبیعی یا مشکلات فنی می‌تواند زمینه قطعی محدود را فراهم کند اما در حال حاضر با مصرف ۶۲ هزار مگاواتی شبکه برق پایدار و سرحالی داریم.

وزیر نیرو با اشاره به سدهای برقابی کشور گفت: مجموع ذخیره پشت سدهای برقابی ۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: از نمایندگان، رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که با مشارکت وزارت نیرو طرح مانع‌زدایی صنعت برق را به دقت بررسی کردند.

عضو کابینه دولت مردمی کنتور هوشمند را وسیله مهم در سیاست‌گذاری تلقی کرد و گفت: برای مدیریت مصرف راهی جز اندازه‌گیری نداریم و باید با ابزاری هم برای بخش برق و هم برای بخش آب زمینه این کار را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.