رییس قوه قضاییه گفت: طبق گزارش رئیس سازمان بازرسی، برخی اموال و کالاها از سال ۷۸ تا امروز در انبارهای سلفچگان باقی مانده‌اند و دپوی این کالاها در انبار مشکل ایجاد می‌کند؛ فورا و پس از آنکه مشخص شد این کالاها متعلق به اشخاص هستند یا دولت باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

دستور رییس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف اموال تملیکی منطقه سلفچگان قم

به گزارش قدس انلاین حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای قضایی استان قم، با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص راکد ماندن چندین ساله یک محموله بزرگ پارچه به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد تومان از سال ۹۹ در انبار سازمان اموال تملیکی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، ادامه داد: لازم است که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این محموله پارچه اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

رییس دستگاه قضا در همین راستا از رییس کل دادگستری استان قم خواست که با کمک بازرسی و استانداری قم، جهت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر کالاهای راکد موجود در انبارهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، هیاتی را به این منطقه اعزام‌کند.

 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

وی در ادامه بر رسیدگی ویژه مجموعه قضایی و دادگستری قم به نامه‌های مردمی واصل شده در جریان سفر استانی هیأت قضایی تاکید کرد و گفت: در این سفر علاوه بر هزار و ۷۰۰ نامه که از سوی‌ نیروهای مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه جمع‌آوری شد، حدود ۲۰۰ نامه و درخواست را نیز ما دریافت کردیم که باید همه این درخواست‌ها به صورت ویژه پیگیری شوند و لازم است افرادی برای این موضوع ماموریت ویژه داشته باشند.

رییس قوه قضاییه افزود: رسیدگی به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفرهای استانی مسئولان و مقامات کشور، موجب افزایش امید در جامعه می‌شود.

محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به تلاش‌های مستمر و مجدانه بخش‌ها و نیروهایی که تمهیدات لازم را برای هر چه مطلوب‌تر برگزار شدن سفرهای استانی فراهم می‌کنند، بصورت مشخص از خدمات و زحمات نیروهای حفاظتی، امنیتی، انتظامی و همچنین مرکز رسانه و خبرنگاران و تشریفات قوه قضاییه قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.