نخست‌وزیر انگلیس در دومین سفر به اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها با روسیه، پیشنهاد نظامی جدیدی را به کی‌یف ارائه کرد.

پیشنهاد نظامی انگلیس به اوکراین در سفر شتاب‌زده جانسون به کی‌یف

به گزارش قدس آنلاین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس عصر روز جمعه (دیروز) در دومین سفر به اوکراین، پیشنهاد کمک نظامی جدیدی را به رئیس جمهور این کشور ارائه کرد.

در حالی که انگلیس تلاش می‌کند در حمایت از اوکراین علیه روسیه نقش رهبرگونه‌ای در میان کشورهای غربی داشته باشد، بوریس جانسون بار دیگر با هدف «تغییر معادله» جنگ، به کی‌یف رفت.

سفر شتاب‌زده و از پیش اعلام نشده جانسون به اوکراین در حالی انجام شده که اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی عضویت کی‌یف موافقت کرده و تکاپوی بروکسل و واشنگتن برای حمایت از اوکراینی‌ها افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه «تایمز» انگلیس، جانسون در ملاقات با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که ارتش انگلیس ظرف ۱۲۰ روز، آموزش نظامی برای ۱۰ هزار سرباز اوکراینی فراهم کنند.

نخست‌وزیر انگلیس که دو روز بعد از سفر سران فرانسه‌، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی‌یف وارد این شهر شد، به زلنسکی وعده داد:‌ «ما در کنار شما خواهیم بود تا به پیروزی نهایی دست پیدا کنید».

جانسون برای سفر به اوکراین، کنفرانس عصر جمعه به وقت محلی با محافظه‌کاران مناطق شمالی انگلیس را به طور ناگهانی لغو کرد که با انتقاد شماری از آن‌ها همراه شد.

با این حال «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفت سفر نخست‌وزیر این کشور به اوکراین امری «مهم» بوده و از لغو سخنرانی وی در کنفراس حزبی رنجیده نشده است.

کمیسیون اروپا روز گذشته (جمعه) در اقدامی نمادین تأیید کرد که اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

زلنسکی با استقبال از این تصمیم گفت: «پیوستن به اتحادیه اروپا موضوعی سیاسی نبوده بلکه فرصت‌های فراهم کردن زندگی شایسته و امن برای مردم کشورمان را فراهم می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.