سخنگوی طالبان از پایان مذاکرات طالبان پاکستان و اسلام آباد در کابل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این دور از گفت‌وگوها نتایج ملموسی را در پی داشته باشد.

مذاکرات طالبان پاکستان و اسلام آباد در کابل بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای با یک شبکه پاکستانی گفت: مذاکرات دولت اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان دو روز پیش در کابل به پایان رسیده است. 

وی در مصاحبه با Geo News با بیان اینکه مذاکرات دولت اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان در کابل به پایان رسیده، ابراز امیدواری کرد که این دور از مذاکرات نتایج ملموسی را به همراه داشته باشد. 

سخنگوی طالبان همچنین افزود که دور قبلی مذاکرات بدون نتیجه خاصی میان دو طرف به پایان رسیده بود. 

 این مقام ارشد طالبان با یادآوری اینکه این گروه تنها نقش میانجی را در این دور از مذاکرات انجام داده است، اظهار داشت: در صورتی که مذاکرات میان طالبان پاکستان و دولت این کشور با شکست مواجه شده، طالبان اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان علیه حمله به کشور همسایه استفاده شود. 

مجاهد یادآور شد که طالبان پاکستان با آتش بس نامحدود موافقت کرده و پس از این اقدام تاکنون حمله از سوی این گروه علیه مواضع دولت پاکستان گزارش نشده است.

براساس گزارش این رسانه، طالبان پاکستان از سال ۲۰۰۷ چندین حمله مرگبار در پاکستان علیه مواضع دولت و همچنین شهروندان عادی انجام داده است .

پیش از این روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داده بود با ادامه گفت‌وگوهای صلح میان طالبان پاکستانی و دولت این کشور دو طرف آتش‌بس را برای مدت نامحدود تمدید کرده‌اند.

به نوشته این رسانه پاکستانی که هر دو طرف توافق کرده‌اند که به گفت‌وگو ادامه دهند و کمیته‌های سه نفره برای حل بُن‌بست تشکیل داده‌اند. در این گفت‌وگوها سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور دولت موقت طالبان میانجی است.

اکسپرس تریبون نوشته بود که گفت‌وگوهای کنونی میان دو طرف از آغاز ماه جاری در کابل آغاز شده بود. این گفت‌وگو منجر به تمدید آتش‌بس میان طالبان پاکستانی و دولت پاکستان در دو نوبت شده است.

این رسانه افزود که طالبان پاکستانی در جریان مذاکرات قبلی خود از دولت پاکستان خواسته بود تا فرماندهان ارشد این گروه را آزاد، عملیات در منطقه «فتای» سابق را متوقف و عفو اعلام کند تا جنگ‌جویان و خانواده‌های آنها را به کشورشان بازگرداند.

دولت پاکستان نیز در مقابل از طالبان پاکستانی خواسته بود که از هدف قراردادن تاسیسات در حملات خود خودداری کنند، آتش‌بس را تمدید کنند و اجازه دهند حصارکشی مرز پاکستان و افغانستان بدون مانع ادامه یابد.

پیش از این و به دنبال تحولات داخلی پاکستان سخنگوی طالبان با بیان اینکه این گروه در تحولات سیاسی اخیر پاکستان دخالت نمی‌کند، تاکید کرد که افغانستان از جناح یا حزب خاصی در اسلام‌آباد حمایت نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.