۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 804563

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات شهرداری تهران در راستای خروج پادگان ها از شهر گفت: : رویکرد شهرداری این است که به منافع مردم و شهر بپردازیم .

خروج پادگان‌ها از تهران

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به خروج پادگان‌ها از تهران گفت: قبل از انقلاب مشهورترین پادگان در تهران میدان مشق بود همچنین در آن زمان دانشگاه تهران با مجوز دکتر حسابی تبدیل به دانشگاه شد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب پادگان‌های بسیار زیادی در فرآیندها جابجا شدند که مشهورترین آن پادگان قلعه مرغی بود و به دلیل آنکه اولین فرودگاه تهران بود اثر بسیار زیادی بر توسعه شاخص‌ها در جنوب شهر تهران گذاشت و معابر بسیار مهمی را در آنجا باز کرد و به نوعی قفل جنوب شهر تهران را گشود همچنین آزادسازی ادامه بلوار استاد معین در منطقه ۹ تهران، آزادسازی خیابان فاطمی و اتصال آن به اتوبان شهید چمران، آزاد سازی بوستان دامپزشک در منطقه ۱۱، آزادسازی بزرگراه بابایی، ایجاد بوستان و خانه هنرمندان در پارک هنرمندان، بازار موبایل تهران، بزرگراه شهید شوشتری و اتوبان پشت پارک ولایت از جمله این موارد هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن اشاره به آزادسازی جنگ افزارسازی (ساصد) بیان کرد: ۱۷ هکتار از اراضی جنگ افزارسازی با ارتش جمهوری اسلامی توافق شده است؛ این پادگان‌ها دارای درخت‌هایی با قدمت بسیار زیاد، آثار فاخر و فضای سبز است.

صارمی اظهار کرد: در تهران زمین بسیار گران است و سرانه‌های شهری اهمیت بسیاری دارد و بر همین اساس اضافه شدن این سرانه‌ها به تهران کمک بسیاری می‌کند در جنگ افزار سازی ۱۳ هکتار به مردم تعلق پیدا می‌کند و تبدیل به سرانه فضای سبز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی خوبی در شورای عالی معماری و شهرسازی و ارتش شهرسازی ایجاد شده است گفت: البته ملاحظاتی نیز وجود دارد برای مثال بخش زیادی از پادگان دوشان تپه توافق شده اما فرآیند آن کمی طولانی خواهد شد در پادگان جی نیز مصوبه شورای عالی وجود دارد البته آن هم دارای ملاحظاتی است همچنین پادگان کوهک در اختیار بنیاد جانبازان است و در حال مذاکره برای مجموعه پذیرایی نیرو هوایی در منطقه ۱۴ و مجموعه هوافضا در منطقه ۲۲ هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: رویکرد شهرداری این است که به منافع مردم و شهر بپردازیم و بر همین اساس فرآیندها به نسبت گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.