مسئول بسیج عشایری کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های عشایر، گفت: ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود.

۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ احمد سعیدی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی عشایر کشور، اظهار کرد: امروزه عشایر توانسته اند در جنگ اقتصادی به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: عشایر در تأمین امنیت غذایی، برقرار امنیت مرزها، تولید صنایع دستی و میراث داری فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی نقش بسزایی دارند.

مسئول بسیج عشایری کشور با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های عشایر کشور، عنوان کرد: عشایر هر نقطه از کشور در این نمایشگاه تلاش کرده اند که آداب و روسم محلی خود را در ۱۹ غرفه به تصویر بکشند.

سرهنگ سعیدی با بیان اینکه در این نمایشگاه عمدتاً صنایع دستی، پوشش و نماد محلی و غذاهای محلی خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند، افزود: ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی عشایر کشور به مدت سه روز در چهارمحال و بختیاری برپاست، مطرح کرد: به منظور حمایت از تولیدات عشایر نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی به صورت ملی و استانی برپا و به عشایر تسهیلات اشتغال زایی و کارآفرینی در قالب صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌شود.

مسئول بسیج عشایری کشور با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ صندوق قرض الحسنه مردمی با محوریت اشتغال زایی در استان‌های عشایر نشین ایجاد شده است، مطرح کرد: شناسایی قطب‌های تولیدی در کلیه استان‌های عشایر نشین در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.