سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید کارتن خبر داد.

آتش‌سوزی یک کارگاه تولید کارتن در جاده خاوران

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال ملکی درباره جزییات وقوع این حادثه اظهارکرد: در ساعت ۱۶:۲۱ امروز، یکشنبه ۲۹ خردادماه، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی، واقع در جاده خاوران، محله عباس آباد علاقبند، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چند دستگاه تانکر آب و بالابر هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه در محل حادثه چندین کارگاه، کارخانه و تولیدی‌های کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر قرار گرفته بود گفت: این کارگاه‌ها اغلب در زمینه تولید مصنوعات چوبی، کاغذ، ام‌دی‌اف و... فعالیت داشتند که همه آنها مملو از مواد قابل اشتعال بود. 

سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهارکرد: داخل یکی از این سوله‌ها که حدود ۵۰۰ مترمربع مساحت داشت و مسقف نیز بود مقدار بسیار زیادی کاغذ و ضایعات کاغذ وجود داشت که ظاهرا به وسیله دستگاه از این کاغذها کارتن و مقوا تولید می‌کردند. این قسمت دچار حریق شده بود و آتش به مقدار زیادی از این خرده کاغذها که داخل حیاط چیده شده بود نیز سرایت کرده بود. 

وی با اشاره به آغاز عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و در گام نخست تلاش کردند که حریق به کارگاه‌های مجاور سرایت نکند. در همین راستا با استفاده از یک دستگاه لودر عملیات تخلیه خرده کاغذ ها آغاز و از سرایت آتش به اماکن مجاور جلوگیری شد.

ملکی با بیان اینکه هم اکنون آتش تحت کنترل درآمده و خطر گسترش و سرایت به اطراف وجود ندارد، گفت:  وی پس از انجام ایمن سازی های کامل محل به کارشناسان تحویل داده خواهد شد و اقدامات برای بررسی علت حادثه آغاز خواهد شد. 

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران این حادثه گرچه گسترده بود، اما خوشبختانه تلفات و خسارات جانی نداشت. 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.