قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه هجدهم جون ۲۰۲۲ (بیست و هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به مقایسه دو واقعه تاریخی در ایالات متحده یعنی رسوایی واترگیت و واقعه حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده می پردازد. این روزنامه با انتشار عکسی از اجتماع خبرنگاران در سال ۱۹۷۳ برای دیدن اسناد به دست آمده توسط خبرنگاران افشا کننده رسوایی ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت ایالات متحده، به انتقاد از سیاستمداران آمریکایی می پردازد که چگونه در آن زمان با این رسوایی به شکلی محکم مقابله کرده و شاهد استعفای رئیس جمهور بودند، اما نمی توانند با رسوایی حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره که این روزنامه مقصر آن را ترامپ می داند مقابله کنند.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارش اصلی صفحه نخست خود به ناآرامی های گسترده در چندین شهر این کشور به خاطر اعتراضات به استخدام نیروهای نظامی هند می پردازد. مردم خشمگین از فرآیند استخدام نیروهای نظامی در این کشور عصبانی هستند و آن را یک تقلب لقب داده اند و به همین دلیل در چندین شهر دست به تظاهرات زده و علاوه بر کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر، چندین واگن قطار نیز توسط معترضان به آتش کشیده شده است. این روزنامه همچنین از وتوی قطعنامه مشترک هند و آمریکا برای تروریست خواندن عبدالرحمن مکی رئیس گروه لشکر طیبه در پاکستان توسط چین خبر می دهد.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به ادامه تلاش های بانک مرکزی ژاپن برای کنترل تورم در این کشور پرداخته است. این روزنامه همچنین گزارشی از اداره تحقیق مستقل فاجعه اتمی فوکوشیما منتشر کرده که در این گزارش اشاره شده که دولت ژاپن منبع معتبری برای استناد در خصوص این حادثه نیست. جپن تایمز همچنین تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شی جینپینگ رئیس جمهور چین را به دلیل ادامه تنش ها میان این دو کشور می داند و همچنین در مقاله ای اعلام می کند که شرکت های هواپیمایی چه در ژاپن و چه در دیگر نقاط جهان آمادگی بازگشت به دوران اوج خود بعد از همه گیری را همچنان پیدا نکرده اند.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ اولنا زلنسکا همسر ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین رفته است تا از جنبه ای دیگر حال و هوای دوران حمله روسیه به اوکراین را برای خوانندگانش شرح دهد. این روزنامه همچنین در گزارشی اختصاصی از کمبود بودجه ۱.۷ میلیارد پوندی انگلیس خبر می دهد و می گوید یکی از راه هایی که دولت این کشور برای جبران این کمبود بودجه در نظر گرفته کاهش چشمگیر اختصاص بودجه به مدارس، استخرها و کتابخانه ها بوده است. گاردین همچنین انتقاد رئیس حزب محافظه کار بریتانیا از نخست وزیر را بازتاب داده که گفته است بوریس جانسون بدون توجه به وقت ملاقات دو طرف، راهی اوکراین شده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین به مناسبت روز جهانی یوگا، از اقبال گسترده مردم شهر شانگهای به این ورزش و همینطور دیگر هنرهای رزمی در دوران قرنطینه عمومی شهر شانگهای خبر می دهد. این روزنامه می گوید از لحاظ آماری اقبال مردم به شرکت در کلاس های گروهی یوگا و دیگر هنرهای رزمی به شکل چشمگیری بالا رفته و در مقاله ای از لحاظ علمی، قدرت درمانگری این ورزش و دیگر ورزشهای مرتبط به هنرهای رزمی مخصوصا بعد از مشکلات روحی و جسمانی که قرنطینه عمومی برای مردم چین به وجود آورده است را مورد بررسی قرار می دهد.

تورنتو سان

روزنامه تورنتو سان چاپ کانادا از خوشحالی مردم این کشور بعد از انتخاب شهرهای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ خبر می دهد. مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ که برای اولین بار با حضور ۴۸ کشور به جای ۳۲ کشور به صورت مشترک در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، دیشب شهرهای میزبان خود را شناخت. در حالی که از ۱۶ شهر میزبان مسابقات بیشتر شهرها به آمریکا اختصاص دارد اما کانادا نیز در دو شهر تورنتو و ونکوور میزبانی بزرگترین مسابقات فوتبال را برعهده خواهد داشت که موج شادی گسترده ای را در میان مردم این دو شهر به وجود آورد که پیش از این در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای اولین بار بعد از چندین دهه شاهد حضور کشور خود در جام جهانی هستند.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی انتقادات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور از اعضای حزب رقیب خود را بازتاب داده است. در جلسه هماهنگی احزاب در ترکیه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، رجب طیب اردوغان به شش حزبی که اعضای آن به عنوان مخالف او شناخته می شوند اشاره کرده و جمع آن ها را بدتر از یک سیرک لقب داده است. این روزنامه همچنین به معضل تازه مردم ترکیه با کارت های اعتباری در این کشور پرداخته است جایی که بانک ها با تصمیمی خودسرانه به گرفتن هزینه های گزاف از مردم فقط به خاطر در اختیار داشتن کارت های اعتباری دست زده اند.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم خاکسپاری دو افسر پلیس این شهر اختصاص داده است که روز سه شنبه هفته گذشته در کمین مجرمان به قتل رسیدند. این روزنامه همچنین اعلام می کند آتش سوزی های گسترده سال ۲۰۲۰ در ایالت کالیفرنیا و حومه لس آنجلس، دهه ها تلاش مسئولان این شهر برای کاهش آلودگی هوا در این منطقه را از بین برده است. لس آنجلس تایمز همچنین جنگ در جریان کنونی در اوکراین را جنگ توپخانه ها لقب داده و می گوید دو طرف به شکل گسترده ای تمرکز خود را بر آتش توپخانه های خود برای ضربه زدن به یکدیگر گذاشته اند.

لوزرواتوره رومانو

روزنامه لوزرواتوره رومانو چاپ ایتالیا عکس و گزارش اصلی صفحه نخست خود را به دیدار چندین رهبر کشورهای اروپایی از اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه در گزارش خود با عنوان «اوکراین و اروپا» از حضور همزمان ایمانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، کلاس لوهانیس رئیس جمهور رومانی، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در کنار ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف خبر داده و حمایت آن ها از اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را بازتاب داده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه همایش اقتصادی سنت پترزبورگ اختصاص داد، جایی که او به انتقاد از غرب پرداخت که اوج گیری قدرت های جدید جهان را نادیده گرفته و به خاطر تحریم هایی که بر ضد روسیه اعمال کردند، تمام جهان را دچار بحران اقتصادی کرده اند. این روزنامه همچنین اعلام کرد بازار بورس و دیگر بازارهای تجاری غرب مخصوصا آمریکا در هفته ای که گذشت بدترین هفته خود از سال ۲۰۲۰ به این طرف را پشت سر گذاشتند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.