مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: شرق مازندران از گلوگاه تا نکا تشنه است.

شرق مازندران تشنه است / تنش آبی در ۲۱۳ روستای مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهزاد برادرزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: عملاً نمی توانیم در شرق استان چاه حفر کنیم چراکه آب تمام چاه ها لب شور است.
وی با اعلام اینکه آب شرب استان از ۳ سد و ۷۲۹ چاه تامین می شود، افزود: متاسفانه در مازندران تنها از ۱۲ درصد آب های سطحی برای شرب استفاده می شود که این عقب ماندگی باید مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اضافه کرد: برای مدیران وزارت نیرو غیرقابل باور است که برخی از نقاط مازندران با تانکر آبرسانی می شود درحالیکه واقعیت موجود همینگونه است.
برادرزاده در پاسخ به سوال قدس آنلاین در خصوص معطل ماندن ۱۵ ساله پروژه های فاضلاب ۵ شهر که اعتباراتش از محل بانک توسعه اسلامی است، گفت: متاسفانه در بخش فاضلاب جزو استان های فقیر هستیم.
وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته تا پایان تابستان تکلیف دریافت وام از بانک توسعه اسلامی مشخص خواهد شد و درغیراینصورت باید تخصیص جدیدی برای پروژه فاضلاب این ۵ شهر درنظر گرفته شود و در این راستا ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان درخصوص تصفیه خانه آب شرب ساری توضیح داد: هم اکنون ۶۰ درصد آب شرب ساری از سوی این تصفیه خانه تامین می شود و با اتصال یک نقطه دیگر شهر، تمام ساری از آب سد شهید رجایی برخوردار خواهند شد.
برادرزاده با اعلام اینکه یکهزار و ۲۴۲ روستا تحت پوشش شرکت نیستند، از مقاومت برخی از روستاها در رابطه با تحت پوشش قرار گرفتن خبر داد و گفت: ۷۳ مخزن آب در روستاها در دست احداث است.
وی از وجود ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب خبر داد و افزود: انشعابات غیرمجاز یکی از دغدغه هاست و در این راستا ۱۲ هزار انشعاب کشف و ثبت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.