رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : پرورش پرندگان زینتی برای ۱۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در مشهد شغل ایجاد کرده است.

اشتغالزایی  پرندگان زینتی برای ۱۶۰۰نفر  در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از جهادکشاورزی شهرستان مشهد،   علی سادات شیرازی گفت :  پرندگان زینتی به دلیل مزایایی از قبیل درآمدزایی مناسب، تقاضای خوب، ڪم دردسر بودن پرورش در مقایسه با سایر ماڪیان و نیاز به سرمایه و تجهیزات پایین توانسته مقبولیت گسترده در بین افراد جامعه و پرورش دهندگان این حوزه پیدا ڪند.
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد ڪشاورزی شهرستان مشهد بیان ڪرد :  این قبیل از ڪسب و ڪارها به عنوان شغل دوم به خوبی توانسته اند زمینه ساز ظهور فرصت های شغلی درآمدزا و زودبازده در ڪشور باشند.
 در همین راستا پرورش دهنده با اجرا و پیاده‌سازی طرح پرورش پرندگان زینتی می‌تواند در ڪنار اشتغالزایی و به حرڪت درآوردن چرخ های اقتصادی  به سود دلخواه خود دست یابد.
وی اشاره نمود : پرندگان زینتی شامل گونه‌های مختلفی هستند ڪه از محبوب ترین آنها می شود به طوطی سانان نظیر مرغ عشق، عروس هلندی، ڪاسڪو و قناری و فنچ ها اشاره ڪرد . این ڪسب و ڪار را می توان از یڪ اتاق ۱۵ متری تا سالن های بزرگ انجام داد.
 سادات شیرازی گفت : درحال حاضر در شهرستان مشهد واحدهای ڪوچڪ و بزرگ پرورش پرندگان زینتی بسیاری وجود دارند ڪه در این راستا جهاد ڪشاورزی نسبت به ساماندهی این واحدها اقدام نموده و نسبت به صدور پروانه و اجرای بازار پرندگان شهرستان اقدام نموده و برای تولید ڪنندگان این حوزه پروانه نظام مهندسی صادر شده است.
 سادات شیرازی گفت :  در حال حاضر ۴۹۰ واحد پرورشی  شناسایی شده در سطح شهرستان مشهد  و بیش از ۱۰۰۰  و احد  ڪه بصورت ناشناخته و خانگی به پرورش پرندگان زینتی اشتغال دارند و برآورد تعداد اشتغال در این زمینه بیش از ۱۶۰۰ نفر بصورت مستقیم است.  شهرستان مشهد در زمینه صادرات پرندگان زینتی زمینه ارز آوری و صادرات به ڪشورهایی از جمله لبنان ،بحرین ، ڪویت امارات ، قطر ، ترڪیه و عراق را دارا باشد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.