رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید از اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین در اتحادیه اروپا اطمینان دارد.

فن در لاین: نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا یک تصمیم تاریخی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دویچه وله، رئیس کمیسیون اروپا ابراز اطمینان کرد که اوکراین بتواند واجد شرایط دریافت وضعیت نامزدی در این اتحادیه شود.

«اورزلا فن درلاین» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای آر دی» آلمان گفت که اطمینان دارد به اوکراین عنوان نامزدی در اتحادیه اروپا اعطا خواهد شد.

این مقام ارشد اروپا گفت: کاملاً بر این باورم که ما تصمیم مثبتی اتخاذ خواهیم کرد. فن درلاین تاکید کرد که اعطای نامزدی به اوکراین تصمیم تاریخی است، که شورای اروپا باید آن را اتخاذ کند.

اتحادیه اروپا روز جمعه توصیه کرد که اوکراین و مولداوی نامزدهای عضویت در این اتحادیه به شمار بروند. این توصیه اتحادیه اروپا نقطه عطفی در مسیر بالقوه این کشورها به عنوان بخشی از جمهوری‌های شوروی سابق برای پیوستن به بزرگترین بلوک تجاری جهان است.

اگر تصمیم و پیشنهاد کمیسیون اروپا در نشست هفته آینده به تصویب برسد، چنین تصمیمی بر آینده جنگ و درگیری در اوکراین نیز تأثیر خواهد گذاشت.

در عین حال مسیر اوکراین و مولداوی برای عضویت واقعی در بلوک ۲۷ کشوری اروپا ممکن است سال‌ها طول بکشد، زیرا این کشورها به اصلاحاتی برای انطباق با استانداردهای ضد فساد اتحادیه اروپا نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.