رئیس جمهور ترکیه قرار است در نشست آتی ناتو در مادرید با استناد به برخی شواهد، بار دیگر مخالفت کشورش با عضویت سوئد و فنلاند در این سازمان نظامی را مطرح کند.

اردوغان اسناد حمایت سوئد و فنلاند از «پ ک ک» را افشا می‌کند

‌به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، یک رسانه تُرک اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه بنا دارد در نشست آتی ناتو اسناد و شواهدی از کمک دولت های سوئد و فنلاند به نیروهای وابسته به گروه‌ک های پ ک ک را ارائه کند.

روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه، امروز یکشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» قرار است در نشست آتی ناتو در مادرید اسناد ویژه ای در خصوص حمایت مالی و سیاسی سوئد و فنلاند از گروهک تروریستی پ ک ک را به اعضای ناتو ارائه کند.

شواهدی که به گفته این روزنامه اردوغان قرار است ارائه کند در جریان عملیات نظامی ترکیه در سوریه و شمال عراق به دست آمده است. به نوشته روزنامه دیلی صباح، از جمله این اسناد می توان به عکس‌ ها و شماره سریال اسلحه‌ های ضد تانک ساخت سوئد اشاره کرد.

روزنامه دیلی صباح افزود: رئیس جمهور ترکیه همچنین به اعضای ناتو اعلام خواهد کرد تا زمانی که موضع خصمانه سوئد و فنلاند در قبال ترکیه ادامه داشته باشد، ناتو نمی تواند با این دو کشور از در روابط متحدانه درآید.

از ۱۸ ماه ماه، می فنلاند و سوئد پس از دهه ها بی طرفی، به بهانه‌ های امنیتی و جنگ روسیه و اوکراین درخواست خود برای عضویت در ناتو را مطرح کردند. با این حال ترکیه با استناد به حمایت دیرینه هلسینکی و استکهلم از گروهک پ‌ ک‌ ک، که آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌ کند، روند بررسی درخواست‌ های عضویت هر دو کشور را مسدود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.