دبیر شورای امنیت روسیه برای شرکت در نشست امنیت ملی و با توجه به اقدام اخیر لیتوانی، طی یک سفر کاری وارد منطقه «کالینینگراد» شد.

اقدام لیتوانی دبیر شورای امنیت روسیه را به «کالینینگراد» کشاند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، «نیکلای پاتروشف» امروز سه شنبه در یک سفر کاری وارد منطقه «کالینینگراد» شد.

وی قرار است که آنجا در نشست امنیت ملی شرکت کند. این نشست با توجه به اقدام اخیر لیتوانی در اعمال ممنوعیت ترانزیت کالا به این منطقه برگزار می شود.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه در این باره اعلام کرد: این نشست با حضور نماینده تام الاختیار رئیس جمهور روسیه در ناحیه فدرال «الکساندر گوتسان» در شمال غرب با حضور روسای مناطقی که بخشی از ناحیه فدرال شمال غربی هستند و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه ها و ادارات برگزار می شود.

ریانووستی در همین رابطه در خبری دیگر گزارش داد که پاتروشف در سفر امروز خود به این منطقه با «آنتوان آلیخانوف» فرماندار کالینینگراد دیدار و گفتگو کرده است.

سفر دبیر شورای امنیت روسیه در پی آن صورت می گیرد که ویلنیوس با استناد به قوانین تحریم اتحادیه اروپا، ترانزیت کالا از طریق خاک لیتوانی به و از منطقه کالینینگراد روسیه که بین دو کشور لیتوانی و لهستان قرار دارد، ممنوع کرد.

کرملین در همین رابطه اعلام کرد که به وضع ممنوعیت حمل و نقل برخی کالاها به منطقه کالینینگراد از سوی لیتوانی پاسخ خواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در خصوص اقدام لیتوانی گفت: این تصمیم واقعا بی سابقه است.

وزارت خارجه روسیه نیز این اقدام ویلنیوس را خصمانه و تهاجمی قلمداد کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

همزمان فرماندار کالینینگراد اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه «مارکوس ادرر» (Markus Ederer) سفیر اتحادیه اروپا در مسکو را درباره اقدام لیتوانی، به این وزارت خانه احضار می کند.

لیتوانی که خود از اعضای ائتلاف نظامی ناتو نیز به شمار می آید، از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، روابطش با مسکو شکراب شده و همراستا با همپیمانان غربی خود در ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و اعمال تحریم ها برضد روسیه کوتاهی نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.