نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نگرانی‌ها در مورد تورم و تامین هزینه‌های ماهانه زندگی و پرداخت اجاره بها یا وام مسکن و تامین مخارج تحصیل فرزندان در میان مردم آمریکا نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

افزایش شدید نگرانی‌های مالی مردم آمریکا/ نظرسنجی گالوپ چه می‌گوید؟

به گزارش قدس آنلاین، در شرایط کنونی میزان نگرانی‌های اقتصادی مردم آمریکا نسبت به یک سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در واقع تعداد شهروندان آمریکایی که نسبت به ابعاد گوناگون مالی زندگی خود نسبت به سال گذشته خیلی یا به طور نسبی نگران‌تر هستند، افزایش یافته است.

تعداد افرادی که برای پرداخت قبوض و هزینه‌های ماهانه خود در آمریکا نگران هستند نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته و به ۴۰ درصد رسیده است. نظرسنجی نشریه گالوپ همچنین نشان می‌دهد ۵۲ درصد مردم آمریکا نگران حفظ استانداردهای زندگی خود هستند که این نگرانی نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد کرده است.

درواقع نگرانی‌های مالی مردم آمریکا در ابعاد مختلف بیشتر شده به گونه‌ای که ۳۵ درصد آنها نگران پرداخت اجاره خانه و یا قسط وام مسکن هستند و ۶۳ درصد نیز دغدغه داشتن پول کافی در زمان بازنشستگی را دارند.

نظرسنجی انجام‌شده نشان می‌دهد که ۴۳ درصد مردم آمریکا نگران پرداخت هزینه‌های پزشکی و سلامت خود هستند و ۵۶ درصد دغدغه تامین هزینه مرتبط با یک بیماری جدی یا حادثه را دارند. ۳۶ مردم آمریکا هم اکنون نگران تامین هزینه تحصیل کودکان و فرزندان خود هستند.

یکی از دلایل افزایش نگرانی‌های اقتصادی مردم آمریکا بالا رفتن نرخ تورم در این کشور بوده است. سطح نگرانی‌های مردم آمریکا برای حفظ استانداردهای زندگی خود در برخی ابعاد حتی در بالاترین میزان در ۶ سال گذشته قرار دارد. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم آمریکا دوران پس از بازنشستگی و تامین مخارج زندگی است و تامین هزینه‌های مربوط به یک بیماری یا حادثه نگرانی نیز در جایگاه دوم دلواپسی مردم آمریکا قرار دارد.

البته در میان خانوارهایی که دارای فرزند هستند تامین مخارج تحصیل بزرگ‌ترین دغدغه است؛ چراکه ۷۲ درصد والدین آمریکایی به شدت نگران این مسئله هستند.

نظرسنجی موسسه گالوپ بین روزهای یک تا ۱۹ آوریل انجام شده و نتایج آن نشان داده که اوضاع مالی مردم آمریکا به شدت افت کرده به گونه‌ای که یک سوم مردم بیشترین نگرانی خود را تورم و ۱۰ درصد دیگر هزینه بنزین و گازوئیل اعلام کردند.

افزایش نگرانی‌های اقتصادی در میان آمریکایی‌های کم‌درآمد

درواقع نگرانی‌های مالی در میان خانوارها به صورت مستقیم به سطح درآمد آنها بستگی دارد. در حالی که دغدغه‌های مالی در میان قشر ثروتمند آمریکا خیلی تغییر نکرده و مردم با درآمد متوسط در این کشور هم نسبت به سال گذشته به شکلی نسبی درباره اوضاع مالی خود نگران‌تر شده‌اند، اما در میان خانوارهای با درآمد کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال افزایش چشمگیر دلواپسی درباره اوضاع مالی وجود دارد.

در واقع میزان خانوارهای کم‌درآمدی که نسبت به از دست دادن استانداردهای زندگی خود شدیدا نگران هستند از ۵۶ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۷۳ درصد در سال جاری افزایش یافته است. این رقم در میان خانوارهای با درآمد متوسط ۶ درصد رشد کرده و به ۵۲ درصد رسیده است. نکته جالب آنکه حتی ۳۶ درصد از خانوارهای با درآمد بالا هم نگران حفظ شرایط کنونی زندگی خود هستند.

به شکلی مشابه تعداد افراد بالغ کم‌درآمد که نگران دغدغه‌های مالی نظیر پرداخت اجاره‌بها یا قسط وام مسکن، پرداخت بدهی اعتباری، تامین هزینه‌های بازنشستگی و پرداخت هزینه بیمارستان در صورت بروز یک بیماری جدی یا تصادف هستند، نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داده تعداد افراد با درآمد بالا که نگران پرداخت قبوض و هزینه‌های زندگی هستند در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

نگرانی‌های مالی مردم آمریکا بر اساس درآمد سالانه خانوار

کمتر از ۴۰ هزار دلار بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار دلار بیش از ۱۰۰ هزار دلار
حفظ استانداردهای زندگی دلخواه
۲۰۲۱ %۵۶ %۴۶ %۳۲
۲۰۲۲ %۷۳ %۵۲ %۳۶
درصد تغییر ۱۷+% ۶+% ۴+%
نداشتن پول کافی برای پرداخت هزینه‌های ماهانه
۲۰۲۱ %۵۱ %۳۵
۲۰۲۲ %۶۶ %۴۰ %۱۸
درصد تغییر ۱۵+% ۵+% ۱۱+%
پرداخت اجاره بها، وام مسکن یا دیگر هزینه‌های مسکن
۲۰۲۱ %۴۷ %۳۰
۲۰۲۲ %۵۹ %۳۴ %۱۵
درصد تغییر ۱۲+% ۴+% ۸+%
نداشتن پول کافی در بازنشستگی
۲۰۲۱ %۶۳ %۶۳ %۴۵
۲۰۲۲ %۷۵ %۶۲ %۵۴
درصد تغییر ۱۲+% ۱-% ۸+%

کلام آخر

تورم هم‌اکنون یکی از عوامل اصلی نگرانی مردم آمریکاست و حتی از نظر فکری توجه بیشتری را نسبت به نوسانات بازار سهام به خود جلب کرده است. این شاخص باعث شده تا مردم این کشور شدیدا نگران عمل به تعهدات مالی روزانه خود و رسیدن به اهداف‌شان باشند.

آمار نظرسنجی انجام‌شده نشان می‌دهد سطح نگرانی در میان قشر کم‌درآمد آمریکا در مورد مسائل مالی ‌به شدت افزایش یافته و دو سوم آنها همین حالا درباره اینکه‌ بتوانند قبوض و هزینه‌های ماهانه خود را تامین کنند در هاله‌ای از ابهام هستند. ‌

دلیل آنکه تورم به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های مردم آمریکا تبدیل شده که هم اکنون به بالاترین میزان در بیش از ۴۰ سال گذشته رسیده است. تلاش‌های بانک مرکزی این کشور برای کنترل تورم با بالابردن نرخ بهره نیز فعلا کارگر نبوده و حتی در حال سوق دادن اقتصاد این کشور به سوی رشد منفی و رکود اقتصادی است.

از سوی دیگر قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا به عنوان یکی از مهمترین کالاها در سبد مصرفی خانوار در چند ماه گذشته دو برابر شده و تلاش‌های کاخ سفید برای اجبار پالایشگاه‌ها و شرکت‌ها در تولید بیشتر سوخت و پایین آوردن قیمت تاکنون بی نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.