سفیر اتحادیه اروپا در روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که اقدام لیتوانی در قبال منطقه «کالینینگراد» فقط در راستای اجرای تحریم های اتحادیه اروپاست و نه چیزی دیگر.

سفیر اتحادیه اروپا: لیتوانی اقدامی یکجانبه برضد مسکو انجام نداده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، «مارکوس ادرر» سفیر اتحادیه اروپا در مسکو امروز سه شنبه با «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این گفتگو از مسکو خواست که اوضاع را در قبال اقدام اخیر لیتوانی در اعمال ممنوعیت ترانزیت کالا به منطقه «کالینینگراد» بدتر نکند و موضوع را از طریق دیپلماسی حل و فصل نماید.

ادرر در این باره و در توجیه اقدام ویلنیوس گفت: لیتوانی اقدامی یکجانبه برضد روسیه اتخاذ نکرده و فقط تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا را اجرا کرده است.

وی افزود: من همچنین ۲۰ دقیقه با الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه صحبت کردم. ما در مورد وضعیت ترانزیت به منطقه کالینینگراد از طریق لیتوانی تبادل نظر کردیم. من این فرصت را داشتم که موضع اتحادیه اروپا را به وضوح نشان دهم که صحبتی از ممنوعیت ترانزیت و محاصره نیست. مسئله ترانزیت کالا مشمول تحریم ها نیست و به طور معمول کار می کند.

پیشتر فرماندار کالینینگراد اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در مسکو را به این وزارت خانه احضار می کند.

فرماندار کالینینگراد در این باره گفت: البته این مسئله وضعیتی است که می تواند از طرق دیپلماتیک حل و فصل شود.

وی ادامه داد: تا جایی که من می دانم، مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در روسیه به وزارت خارجه احضار خواهد شد و از اوضاع پیرامون این مسئله مطلع خواهد گشت.

ویلنیوس با استناد به قوانین تحریم اتحادیه اروپا، ترانزیت کالا از طریق خاک لیتوانی به و از منطقه کالینینگراد روسیه که بین دو کشور لیتوانی و لهستان قرار دارد، ممنوع کرد.

پیشتر کرملین در همین رابطه اعلام کرد که به وضع ممنوعیت حمل و نقل برخی کالاها به منطقه کالینینگراد از سوی لیتوانی پاسخ خواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در خصوص اقدام لیتوانی گفت: این تصمیم واقعا بی سابقه است.

وزارت خارجه روسیه نیز این اقدام ویلنیوس را خصمانه و تهاجمی قلمداد کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.