پاکستان اعلام کرد: در جریان سفر وزیر نیرو این کشور به تهران، توافقنامه صادرات ۱۰۰ مگاوات برق جمهوری اسلامی ایران به ایالت بلوچستان پاکستان بین دو کشور امضا شد.

قرارداد افزایش صادرات برق از ایران به بلوچستان پاکستان امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی وزارت نیرو پاکستان شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: توافقنامه افزایش صادرات برق ایران به پاکستان از سوی مسوولان شرکت تولید انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) و شرکت تولید و انتقال برق پاکستان (ان تی دی سی) در تهران به امضا رسید.

در این بیانیه به نقل از «خرم دستگیر خان» وزیر نیرو پاکستان آمده است: توانیر و شرکت توزیع برق پاکستان طرح مورد نظر را در سریعترین زمان تکمیل خواهند کرد.

وزیر نیرو پاکستان افزود: با افزایش صادرات برق از ایران بحران برق در ایالت بلوچستان به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه مناسبات دوجانبه به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر توسعه یافته است.

۲۰ سال پیش در سال ۲۰۰۲ ایران و پاکستان نخستین موافقت‌نامه صادرات برق به میزان ۳۴ مگاوات را امضا کردند و سپس این رقم را به ۷۴ مگاوات رساندند و اکنون این رقم به ۱۰۴ مگاوات رسیده است.

هفدهم خردادماه امسال وزیر توسعه و برنامه‌ریزی پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی، درخواست صادرات ۱۰۰ مگاوات برق بیشتر از ایران به ایالت بلوچستان پاکستان را ارائه کرد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.