پس از نبرد تابستان سال ۲۰۰۶، وقتی سیدحسن نصرالله در بنت جبیل اعلام کرد اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد اما ضعیف‌تر از خانه عنکبوت است، واقعاً می‌دانست از چه چیزی سخن می‌گوید.

اشغالگران دربن‌بست سیاسی

در واقع دبیرکل حزب‌الله لبنان به دنبال آن بود که تأکید کند تل‌آویو گرچه در ظاهر مدعی قدرت نظامی است، ولی در سایه جامعه‌ای دارای تضاد درونی، رو به نابودی است. این واقعیت تحولاتی است که این روزها از فلسطین اشغالی به بیرون منعکس می‌شود.  بر این اساس و در ادامه کشمکش و سهم‌خواهی‌های سیاسی میان سران صهیونیست، روز گذشته «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر و «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه بر سر انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام در ۳ آبان توافق کردند. حال برای انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری خواهد شد. این تصمیم که در ادامه سریال فروپاشی کابینه‌ها در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد وقتی مهم است که متوجه دامنه‌دار بودن بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی باشیم تا جایی که این رژیم در کمتر از چهار سال چهار انتخابات را از سر گذرانده و می‌رود که پنجمین آن را نیز برگزار کند. 
کابینه «نفتالی بنت» که حتی یک‌سال هم طول نکشید، مانند سایر کابینه‌های رژیم صهیونیستی، عمق شکاف‌های ایدئولوژیک جدی در فضای سیاسی این رژیم را نشان داد. با وجود این پس از اعلام توافق بر سر انحلال کابینه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین ضمن استقبال از این توافق اعلام کرد به دنبال تشکیل کابینه‌ای فراگیر تحت رهبری حزب «لیکود» است. اما همه این اتفاقات در حالی است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است آخر ماه آینده میلادی راهی اراضی اشغالی شود؛ این موضوع می‌تواند این سفر را تحت‌تأثیر قرار داده و به محاق ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.