کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: در ۱۹۳۰ گروهی از نظامیان ویتنامی به افسران فرانسوی حمله کردند. این اتفاق موجی از سرکوب وحشیانه علیه ویتنامی‌ها را آغاز کرد.

شکنجه‌های وحشیانه افسران فرانسوی با نظامیان ویتنامی

به گزارش قدس آنلاین، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: در ۱۹۳۰ گروهی از نظامیان ویتنامی به افسران فرانسوی حمله کردند. این اتفاق موجی از سرکوب وحشیانه علیه ویتنامی‌ها را آغاز کرد.

یان کاپلند مورخ استرالیایی در کتاب مسئولیت امپراطوری درباره این سرکوب می‌نویسد: " روزنامه‌های آن زمان به شکنجه‌هایی چون تشنه و گرسنه نگهداشتن زندانی، فلک کردن، فروکردن سوزن به زیرناخن‌ها و برخی شکنجه‌های دیگر که قابل نوشتن نیست اشاره می‌کنند. شاید بتوان یکی از آن شکنجه‌های غیرقابل ذکر را گفت، بریدن تکه‌های طویل از گوشت پای زندانیان، پرکردن شیارها با کتان و آتش زدن آن."

بعضی از سربازان فرانسوی سال‌های بعد در دادگاه حاضر شده و برای برخی از جنایاتشان مورد پرسش قرار گرفتند، کاپلند بخشی از متن دادگاه را از روزنامه‌های آن زمان چنین نقل می‌کند:

"ستوان لموان: من فرمانی دریافت کردم که تمام زندانی‌ها را بکشم. کسانی را که با مدرک کمونیست بودن دستگیر می‌کردم همانجا در صحنه اعدام می‌کردم. 

دادگاه متهمان را تبرئه کرد."

منبع: مشرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.