رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق بازنشستگان را دولت باید تصویب کند که تصویب شده و هیات تطبیق مقررات هم باید نظر مشورتی به مجلس بدهد. جلسات درباره آن برگزار خواهد شد و نتیجه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

 توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش قدس آنلاین،مسعود میرکاظمی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره فروش نفت و تأمین منابع مالی کشور گفت: فروش نفت نسبت به دوره قبل بهتر شده است هم قیمت نفت افزایش داشته و صادرات صعودی بوده و مقداری که روی آب بوده فروخته شده است.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه یارانه‌ها به صورت مرتب پرداخت می‌شود، افزود: باید به اعتراضات رسیدگی شود، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی اطلاعاتی دارد که باید تببین شود لذا اگر اشکال دارد اصلاح و مابه تفاوت به حساب آنها ریخته می‌شود.

وی درباره اتصال به درگاه الکترونیک بیان کرد: همه دستگاه‌ها به درگاه‌های الکترونیک متصل هستند و بخش‌هایی که متصل نیست ادامه دارد و ما خودمان اینکار را ادامه خواهیم داد و کار سنگینی را برای ارتقای سامانه‌ها شروع کردیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه چه کسی باید درباره حقوق بازنشستگان نظر نهایی را بدهد، تصریح کرد: قوانین می‌گوید هیات دولت باید تصویب کند که اینکار را هم کرده و هیات تطبیق باید نظر کارشناسی به مجلس بدهد هرچند که بین دولت و مجلس جلسات هماهنگی برگزار خواهد شد و براساس مستندات تصمیم‌گیری می‌شود.

میرکاظمی درخصوص برنامه هفتم گفت: هنوز ابلاغ نشده اما جلسات مجمع مجلس و سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد البته کار موازی آن در موسسات علمی تحقیقاتی ما شروع شده است.

وی تاکید کرد:  بودجه ۱۴۰۲ باید مبتنی بر این برنامه باشد و حداکثر باید تا شهریور در مجلس تصویب شود و اگر نرسد قانون فعلی باید تمدید شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بعد ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی محمد ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای میرکاظمی فرمایشات متین، درست، دولت باید تصویب کند ولی نباید تیشه به ریشه بزند بخصوص در شرایطی که مصوبه شورای عالی کار در اسفند و شرایط آن زمان تقریباً منصفانه حتی مقداری هم کم لطفی در مقابل تورم سه چهار ساله بود ولی شما در خرداد درست در زمانیکه اکثر اقلام مورد نیاز روزمره دو سه برابر شد بجای اینکه مقداری دست و دل بازی کنید به یکباره کمر بازنشستگان بخصوص آنهایی که بالای ده میلیون مستمری داشتند شکستید مضاف بر اینکه اکثر این گروه یارانه هم نمی‌گیرند واقعاً افرادی مثل من قدرت خریدم کمتر از نصف شده زیرا:سال ۸۸باسی سال سابقه مدیریت اولین مستمریم ۱/۴۰۰/۰۰۰تومن دقیقاً برابر ۱۴۰۰دلار نه تورم الان بود نه جراحی اقتصادی نه فرزندان دم بخت،الان با افزایش ده درصد شده ۱۵/۰۰۰/۰۰۰معادل۴۵۰دلارحال با توجه به اینکه اکثر قیمت‌ها متأثر از ارزش دلار است باضافه هزینه‌های ازدواج فرزندان که متأسفانه با این اوضاع بعلت بیکاری و و مشکلات اقتصادی زیر بار ازدواج هم نمی‌روند. حال اگر از اینکه قدرت خرید یک مدیر نظام در شرایط کهنسالی به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کرده خوشحال هستید که ادامه دهید و به دوستان هم که بخاطر رسیدن به پست و مقام خودشان را گم کرده‌اند توصیه کنید این راه را ادامه دهند ما هم ذلت را پذیرفتیم به فرزندان هم کم کم می قبولانیم(ویل المتففین)