افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عصر سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار شد.

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف حمایت از آثارهنری خلاق و تربیت نسل آینده برگزار می شود.
مسعود ویژه عصرسه شنبه در آیین مردمی گشایش بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیاده راه امام خمینی (ره) همدان افزود: امیدواریم این دوره از ‌جشنواره، با مشارکت پرشور کودکان، نوجوانان و خانواده ها، یکی از جشنواره‌های با کیفیت سال‌های اخیر باشد.
وی اظهار داشت: برای این رویداد بزرگ بین المللی از ماه‌ها پیش تلاش زیادی در استان، دبیرخانه و ‌وزارتخانه انجام شده است.

رییس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تصریح کرد: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دلیل کرونا همه گیری بیماری کرونا با یک سال وقفه برگزار می شود که امیدواریم شاهد آثاری باکیفیت در آن باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش از دیگر اهداف بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

ویژه تاکید کرد: تصریح کرد: «تئاتر، پرواز پروانه های خیال» شعار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است که تقویت خلاقیت و ایده های خلاقانه در کودکان را هدفگذاری کرده است.

وی پس از قرائت پیام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره، گفت: در این دوره از چشنواره پذیرای ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی بودیم که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این مرحله نهایی جشنواره راه یافتند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ۱۰ سالن نمایش در شهر همدان و ۹ سالن نیز در دیگر شهرستان‌های استان برای اجرای نمایش‌های صحنه ای این جشنواره آماده و در نظر گرفته شده است.

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره در راستای پاسداشت مقام شهدا، از فرزندان ۲ شهید قدردانی شد.
در این مراسم فرزند روحانی شهید مصطفی قاسمی و فرزند شهید مهدی هزاره از تیپ فاطمیون تقدیر شدند و کیک تولد بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را به نمایندگی از کودکان و نوجوانان استان همدان برش زدند.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.