مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده مانند تسهیلات نهضت ملی مسکن، ۲۰ ساله تقسیط می‌شود.

نرخ سود صفر درصد برای بخشی از تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش قدس آنلاین، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: برای اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده، وام ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و برای نوسازی این بافت‌ها نیز، از دو منبع مختلف، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده، با سود صفر درصد محاسبه خواهد شد. مبلغ این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرهایی مانند شیراز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان است که تاکنون، بیش از ۲۳ هزار واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

طبق اعلام شرکت بازآفرینی شهری، متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توانند، از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند که مبلغ آن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

حدود ۱۱ هزار واحد فرسوده مربوط به استان فارس است که ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آن به بانک عامل معرفی شده‌اند.

پیش از این، رئیس جمهور نیز بر لزوم نوسازی هرچه سریعتر بافت‌های فرسوده تاکیده کرده بود که هم اکنون طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، بخشی از این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن نوسازی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.