سفیر ایران در قطر با تاکید بر برنامه ریزی به منظور افزایش سفرهای گردشگران در جام جهانی از قطر به ایران، گفت: استان‌های جنوبی به ویژه جزایر قشم و کیش مقصدهای مرتبط با جام جهانی هستند.

سفیر ایران در قطر: قشم و کیش از مقصدهای گردشگری جام جهانی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا دهقانی عصر چهارشنبه در ارتباط وبیناری مهدی دوستی استاندار هرمزگان، اظهار داشت: می‌توان با تولید محتوای مناسب یا ایجاد شبکه ماهواره‌ای به زبان انگلیسی و عربی برای شناساندن فرهنگ ایران و در کنار آن معرفی ویژگی‌های جام جهانی، کشورهای شرکت کننده، بازیکنان و سایر مواردی از این دست بهره برد تا گردشگران با شناخت مناسب بتوانند به ایران سفر کنند و با پروژه ایران هراسی نیز مقابله کرد.

وی با ارائه پیشنهاد دیگری ادامه داد: برای افزایش استفاده از ظرفیت جام جهانی ایجاد مشوق‌هایی مانند سفر ارزان می‌توان توریست‌های خارجی بیشتری را برای سفر به ایران ترغیب کرد.

سفیر ایران در قطر گفت: ارتقای کیفیت خط پرواز دوحه - بندرعباس و اتصال این خط پروازی به تهران می‌تواند زمینه استفاده بهتر از پرواز مستقیم ایران و قطر در راستای سفرهای ارزان‌تر نسبت به سایر خطوط را فراهم آورد.

دهقانی با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان به منظور توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کشور و پیگیری مستمر وی در این خصوص، تصریح کرد: قطر یکی از کشورهای دوست و همسایه است که به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه با این کشور رایزنی‌های مختلفی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلفی از جمله در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی، قطر می‌تواند به عنوان یکی از کشورهای مقصد صادرات مد نظر باشد و برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و ظرفیت‌های دیگر نیز می‌توان با رایزنی دوجانبه امکان آن را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است و روز ۳۱ خردادماه رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم اعلام کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده برای گردشگران فوتبال در ایام برگزاری جام جهانی در قطر، صدور روادید برای اتباع کشورهایی که تیم ملی آن ها در جام جهانی حضور دارند و اتباع سایر کشورها که از مبدا قطر وارد کشور می شوند، رایگان انجام خواهد شد.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست - فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود. منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

جزیره کیش نیز به عنوان مروارید خلیج فارس با سواحل نقره فام، هوایی پاک و دلپذیر و جاذبه هایی از تاریخ تا مدرنیته نوروز ۱۴۰۱ پس از عبور از بحران همه گیری کرونا مجددا پذیرای گردشگران و مهمانان است.

به گزارش ایرنا، کیش به عنوان یکی از جزایر هجده گانه ایران در خلیج همیشه فارس از دیرباز تا کنون همواره مورد توجه گردشگران در فصل های سفر از جمله نوروز بوده که در ایام عید ۱۴۰۱ پس از ۲ سال وفقه در پذیرش گردشگران به علت شیوع ویروس کرونا دوباره میزبان مهمانانی از اقصی نقاط کشور است .

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و در دل خود جاذبه هایی با قدمت هزاران ساله تا مدرن ترین تفریحات دریایی، هوایی، ساحلی و طبیعی را جای داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.