رازوجرگلان جزو دوازدهمین شهرستان محروم کشور است و در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین استانی و کشوری عقب است که برای رفع این عقب‌ماندگی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

درخواست مردم رازوجرگلان از ریاست محترم جمهور

عابدی یکی از شهروندان شهرستان می‌گوید: عمده مشکل شهرستان خروج از بن‌بست با بازگشایی جاده بجنورد به شیرین‌دره و پرسه‌سو است که با بازگشایی این محور همه نقاط شهرستان به‌هم متصل شده و مشکلات اقتصادی مردم مرتفع می‌شود. یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: بازگشایی گمرک و بازار مرزی پرسه‌سو می‌تواند در اقتصاد و اشتغال جوانان نقش مهمی داشته باشد. 
شهروند دیگری بیان می‌کند: نبود حتی یک تخت بیمارستانی برای ۷۵هزار نفر جمعیت شهرستان موجب مهاجرت مردم به حاشیه شهرستان‌ها و استان‌ها می‌شود و شهرها و روستاهای مرزی خالی از سکنه می‌شوند در حالی که روستاییان باید حافظان مرزها باشند. ساخت بیمارستان از ضروریات شهرستان است. تخصیص و تکمیل بیمارستان و جاده در این امر نقش مهمی دارد و می‌تواند مهاجرت معکوس به‌همراه داشته باشد. 
 شهروند دیگری نبود فضای فرهنگی، هنری و ورزشی مانند سینما، سالن تئاتر و استخر را از دیگر نیازهای شهرستان عنوان می‌کند و می‌افزاید: راه‌اندازی و تکمیل تخصیص اعتبار به شهرک‌های صنعتی غلامان و جرگلان با توجه به اینکه شغل اصلی مردم شهرستان دامداری و کشاورزی است از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان از ریاست محترم جمهور است. ساخت سد و بندهای خاکی جمع‌آوری رواناب‌های فصلی و ذخیره‌سازی آن‌ها برای مصارف در امورات کشاورزی از نیازها و خواسته‌های مردم از ریاست جمهوری است. با تمام این اوصاف اصلی‌ترین خواسته مردم از رئیس‌جمهور، حضور ایشان در شهرستان محروم رازوجرگلان است تا از نزدیک با شرایط حاکم بر این شهر مرزی آشنا شود.

خبرنگار:رحمانی‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.