امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه آیت الله بهشتی عنصری تحول آفرین بود،گفت: خون شهید بهشتی انقلاب را احیا و بیمه، ایمان مردم را تثبیت کرده و شعاع خون جدش امام حسین و افشاگر نفاق و منافقین بود.

 یکی از ابعاد مظلومیت شهید بهشتی، شخصیت ناشناخته اوست

به گزارش قدس آنلاین، نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ه) به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی برگزار شد.

آیت الله صدیقی  اظهار داشت:دین اسلام کجی ندارد هر کسی در زندگی مبتلا به کج‌روی و کج‌رفتاری شد، از دین خارج است، دین همه ما را به شفافیت، راستی و درستی هدایت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه حجاب دستور خدا و قرآن کریم است، گفت: دشمنان می‌خواهند سبک زندگی ما را غربی و شیطانی کنند اما ملت ما با قوانین اسلام بیعت کردند و هرگز خود را در مسیر اطاعت از غربی‌ها و شیاطین قرار نخواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: تقوی مایه بصیرت است. اینهایی که در دام شیاطین قرار می‌گیرند دوست را دشمن می انگارند و خدمتگزار را با خیانتکار تشخیص نمی‌دهند در اثر بی‌تقوایی است اگر کسی خداترس باشد و با خدا زندگی کند خدا به او راه درست را نشان می‌دهد و به او گرایش خیر و توفیق عمل صالح می‌دهد.

صدیقی افزود: همه برادران و خواهران را با همه وجودم به رفاقت با خداوند، بودن با خداوند توصیه می‌کنم همیشه با خدا باشیم، همیشه خدا را دوست بداریم، همیشه مواظب باشیم که خداوند را از خودمان ناراضی نکنیم. رضایت خداوند مایه برکت و نارضایی خدا مایه نکبت زندگی است.

آیت‌الله بهشتی یک عنصر تحول‌آفرین بود

وی عنوان کرد: در ایام‌الله هفته قوه قضاییه قرار داریم و سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی از متفکرین بزرگ تاریخ شیعه و از علمای برجسته مجاهد، یکی از بزرگترین شخصیت‌های کادرساز و از شخصیت‌های دلداده به خدا و به خلق خدا، هدایتگر، سید بزرگوار، مجتهد عالی مقام، مومن وارسته و مخلص به معنی واقعی کلمه، استاد بزرگوار شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ خدمتگزار مملکت، سنگرنشین رفع نیازهای مردم است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: از این رو ابتدا شهادت شخصیت کم‌نظیر تاریخ معاصر و یکی از برجسته ترین شخصیت‌های تاریخ کشور آیت الله شهید بهشتی را به امام زمان (عج) و نایب امام زمان، حوزه‌های علمیه و همه کسانی که اندیشه اصلاح امور جامعه بشری را دارند، همه آحاد مردم و قوه قضاییه تسلیت می‌گویم.

صدیقی خاطرنشان کرد: درخصوص آیت‌الله بهشتی باید گفت که آیت‌الله بهشتی نه تنها مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید بلکه یکی از جهات مظلومیت وی این بود که شناخته نشد و هنوز هم شناخته نشده است. آیت‌الله بهشتی نسبت به شخص این طلبه جا مانده، حق پدری دارد. وی در دوران طلبگی من در ابعاد مختلف از ما تفقد و نوازش و راهنمایی می‌کرد و ما قبل از انقلاب از وی کمک‌های مادی و معنوی دریافت می‌کردیم.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی یک عنصر تحول‌آفرین بود و ایستا نبود و با هر رتبه‌ای از مراتب معنوی و علمی که داشت در مسیر عشق به خدا و دریافت فیوضات جدید الهی بود. لذا اولین تحول را در حوزه علمیه قم کلید زد و طرح مدرسه حقانی را وی با حمایت آیت الله میلانی تاسیس کرد.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: آیت‌الله بهشتی کار برای خدا می‌کرد و توقع برای تشویق از احدی نداشت، از ملامت‌ها هرگز هراسی در زندگی به خود راه نداد، آزاده و موحد بود و دل به خدا داده بود و دل از غیر خدا کنده بود. فرزند پیغمبر و مجتهد بود، عالم ربانی و مومن خودساخته بود، ظرفیت عظیم مدیریت جهانی داشت و نه مدیریت ایرانی، اما خواستند این نعمت را از ما بگیرند. 

صدیقی بیان کرد: قبل از اینکه آیت الله بهشتی را از ما بگیرند شخصیت او را ترور کردند و جو تبلیغاتی آقای بهشتی را منزوی کرد. آیت‌الله بهشتیِ رئیس دیوان عالی کشور و عضو شورای انقلاب و اداره کننده مجلس خبرگان آن روز، رئیس قوه قضائیه، منزوی بود.

خون شهید بهشتی انقلاب را احیا و چهره نفاق را افشا کرد

وی ادامه داد: اما همانگونه که نایب امام زمان، مرجع عالیقدر و رهبر بزرگوارمان در مورد سردار دلها شهید سلیمانی فرمودند اثر شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی خواهد بود.شهید بهشتی هم خونش انقلاب را احیا و بیمه کرد، ایمان مردم را تثبیت کرد و چه خون پاکی بود، گویا شعاع خون جدش امام حسین (ع) و خون هدایتگر بود، خون وصل دلها با خدا و خون افشاگر نفاق و منافقین بود و انقلاب را خالص کرد سلام و درود خدا به روح بلند شهید بهشتی و همه 72 نفری که با هم به لقاء الهی با چهره گلگون رسیدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.