دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی در دیدار نخبگان با رئیس جمهور گفت: مدیران انتخاب شده در خراسان‌شمالی طی یک سال گذشته نتوانسته و نمی‌توانند پرچمدار گفتمان دولت محترم در استان باشند.

 خراسان‌شمالی نیازمند مدیرانی با روحیه جهادی است/در تخصیص اعتبار و امکانات به ضریب فقر استان توجه شود

به گزارش قدس انلاین، حسین حمیدی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی، در دیدار نخبگان با رئیس جمهور، اظهار کرد: پس از چندین سال توقف کشور به بهانه حل مسائل کشور از طریق مذاکره و چشم دوختن به چند کشور غربی، اکنون دولت محترم، دست به جراحی اقتصادی زده که جای تقدیر دارد؛ اما آقای رئیس جمهور، چرا در اجرای طرح به اصطلاح جراحی اقتصادی که بنا بود فقط چهار قلم کالا گران شود، مردم با گرانی قریب به ۳۰۰ قلم کالا مواجه هستند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی افزود: باید توجه داشت که دولت بدون مشارکت آحاد مردم نمی‌تواند تصمیمات بزرگ را اجرا کند، همراه ساختن مردم و تبیین درست مسئله، از طریق گفتگوی صریح و شفاف، جزء الزامات این جراحی اقتصادی است که تا حدودی اجرا شده، اما نیازمند تقویت مسیر است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه خراسان شمالی دومین استان محروم کشور است، تصریح کرد: آقای رییس جمهور؛ انتظار می‌رود در تخصیص بودجه و توزیع امکانات، ضریب فقر استان هم مورد توجه قرار بگیرد که مورد غفلت مسئولان کشوری قرار دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی تاکید کرد: در نگاه کلی، انتصابات و عملکرد مدیران ارشد استان و حتی شخص استاندار با نگاه تحولی کار و تلاش جهادی دولت محترم سنخیتی ندارد، مدیران انتخاب شده در یک سال گذشته نتوانسته و نمی‌توانند پرچمدار گفتمان دولت محترم در استان باشند.

وی ادامه داد: نیازمند مدیرانی با روحیه جهادی و به دور از اشرافی‌گری و انتصاباتی به دور از جناح بازی و باج دهی‌ های مرسوم به نمایندگان مجلس و پدرخوانده‌ های شهر و استان هستیم.

حمیدی عنوان کرد: نظر به خشکسالی های پی در پی و مستمر، در استان لزوم بازنگری و تغییر الگوی کشت، سیاست گذاری در جهت ترغیب به سمت کشت گیاهان با نیاز به آب کمتر همانند گیاهان دارویی، ترویج شیوه‌های نوین آبیاری و پیگیری در اجرای طرح انتقال آب‌های مرزی به استان خراسان شمالی احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های استان پس از گذشت بیش از ۱۵ سال از تاسیس آن، هنوز آنچنان که باید و شاید فراهم نشده است، گفت: در بعد زیرساخت ریلی، پیگیری و راه اندازی خط ریلی مشهد_بجنورد_گرگان  که درگذشته فقط در میان وعده های مسئولان آن را میتوان جستجو کرد و خط ریلی جوین_اسفراین_بجنورد_شیروان از اهمّ موضوعات این حوزه می‌باشد.

حمیدی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن استان خراسان شمالی بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و سیاحتی شمال کشور، در بعد جاده ای پروژه‌ی محور بجنورد_گلستان و محور بجنورد_سنخواست_میامی نیازمند توجه ویژه دولت میباشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی به ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود دولت با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی برای ترغیب سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در بخش ساخت واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و دامی و سهولت در صدور مجوزها حمایت لازم را داشته باشد.

این فعال دانشجویی پیرامون موضوع صنایع دستی استان خراسان شمالی نیز اظهار داشت: ضعف در بازاریابی و عرصه‌ی فروش و همچنین تجاری سازی و برندسازی محصولات صنایع دستی از عمده‌ترین موانع پیش روی صنعتگران این حوزه می‌باشد و پیشنهاد می‌شود طرح ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه‌ی محصولات صنایع دستی استان مورد توجه دولت محترم قرار گیرد.

حمیدی در پایان گفت: آقایان تصور نکنند نقدهای محکم ما به بعضی از سیاست‌های دولت به معنای بازگشت به گفتمان و دولت‌های نئولیبرالی است، ما از این دولت انقلابی انتظار جهش داریم و نه رشد و از این رو می‌کوشیم تا با کمک‌های فکری و عملی خود به دولت مردمی یاری رسانیم.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.