یک بازیگر همدانی با اشاره به اینکه همدانی‌ها با سالن‌های تئاترغریبه نیستند، گفت: خوشبختانه امروز تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌های همدانی قرار گرفته است.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزو پنج جشنواره برتر دنیا است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمهرداد کاوسی‌حسینی که با بازی در نمایش «سومین روز تابستان» در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، اظهار کرد: امروز کودکان همدانی با تئاتر آموزش می‌بینند و این آموزه‌ها را در زندگی خود به کار می‌برند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از مهمترین جشنواره‌های تئاتر در سطح کشور است، افزود: این جشنواره همچنین جزو پنج جشنواره برتر دنیا است.

کاوسی‌حسینی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان توانسته مخاطبان خوبی را به سالن‌ها بیاورد، تصریح کرد: استقبال بی‌نظیر تماشاگران همدانی نشان می‌دهد این مخاطبان تئاتر را می‌شناسند و تئاتر مدرن را درک می‌کنند.

این بازیگر همدانی درباره نمایش «سومین روز تابستان» بیان کرد: سبک این نمایش میکرو تئاتر است که برای اولین بار در فضای نمایش غرب کشور تجربه می‌شود، میکرو تئاتر شیوه مدرنی است که از حدود ۱۵ سال پیش آغاز و رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه بازی در این نمایش یکی از سخت‌ترین چالش‌های بازیگری‌ام بود، اظهار کرد: در «سومین روز تابستان» جای ۱۶ کاراکتر صحبت می‌کنم و سعی می‌کنم عروسک‌ها در ذهن مخاطب باور پذیر باشند چراکه هر شخصیت قالب و محوریت خود را دارد و تفکیک شخصیت‌ها باید از هم صورت بگیرد.

کاوسی‌حسینی با بیان اینکه مدت زمان تمرین این نمایش دو ماه بود، مطرح کرد: نمایش «سومین روز تابستان» نوستالژی دهه ۶۰ است و برای کودکانی که می‌خواهند بدانند والدینشان در زمان جنگ چطور زندگی می‌کردند جذابیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایش به سبک پرده‌خوانی مدرن انجام می‌شود، عنوان کرد: امروز کودکان با شیوه سنتی نمایش فاصله گرفته‌اند بنابراین بچه‌ها با این شیوه به پرده‌خوانی علاقمند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.