مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان حج سال ۹۹ در استان بیش از ۶۵ سال سن داشتند که طبق مقررات عربستان امکان اعزام آنان به حج تمتع سال ۱۴۰۱ میسر نشد.

۳۲۰۰ زائر حج تمتع خراسان رضوی به دلیل شرایط سنی از حج امسال محروم شدند

به گزارش قدس انلاین، عباس خداشناس  افزود: بر اساس اعلام کشور عربستان، امکان پذیرش حجاج بیش از  ۶۵ سال در حج امسال فراهم نشد و تنها از زائران کمتر از ۶۵ سال ثبت نام شده در حج ۱۳۹۹، که تاریخ اسناد ودیعه گذاری آنان تا ۱۰ مردادماه ۱۳۸۶ بوده است در نوبت‌های مختلف برای ثبت نام فراخوان شد.

وی ادامه داد: از ۹ هزار و ۹۰۸ نفر متقاضی حج تمتع خراسان رضوی که سال ۱۳۹۹ برای زیارت بیت الله الحرام نام‌نویسی کرده بودند، امسال پنج هزار و ۶۵ زائر استان در قالب ۴۰ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که نخستین پرواز اعزام زائران ۲۶ خردادماه آغاز شد و آخرین پرواز اعزام زائران امروز پنجم تیرماه ساعت ۱۵:۳۰ انجام می شود.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال عربستان در مجموع ۸۵۰ هزار زائر بیت الله الحرام را از کشورهای مختلف پذیرش می‌کند که به گفته مسوولان سازمان حج و زیارت ایران، برای کشورمان ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر سهمیه در نظر گرفته شده است که بیش از ۱۲ درصد از این زائران از استان خراسان رضوی هستند.

خداشناس افزود: با توجه به افزایش خدمات زیارتی کشور عربستان مبلغی حدود هفت میلیون تومان به مبلغ پرداخت شده در سال ۱۳۹۹ اضافه شد که حاجیان پرداخت کردند و هیچ مورد انصرافی به دلیل عدم پرداخت این وجه نداشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.