سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: آغاز برداشت گندم در شهرستان مشهد شروع شده و پیش بینی می شود ۳۵هزار تن گندم از مزارع مشهد برداشت شود.

 احتمال برداشت ۳۵هزار تن گندم از مزارع مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از جهادکشاورزی مشهد، محمد میری دیسفانی  اظهار کرد: برداشت محصول گندم آبی از۱۱ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان با میانگین ۴ تن درهر هکتار آغاز شده است وپیش بینی می شود بیش از ۳۵ هزارتن گندم شهرستان مشهد تحویل سیلوهای گندم گردد.

وی گفت: امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۱۵ هزار ریال با احتساب جایزه به ازای هرکیلوگرم اعلام نموده است.این محصول  به صورت مستقیم برای ۲۲ هزار نفر و بیش از ۱۰ هزار نفر فصلی اشتغالزایی فراهم نموده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: خرید تضمینی  و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، سیلوی شهدینه جاده قدیم قوچان شهرک فردوسی، کارخانه آسه آرد نیشابور بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا بخش مرکزی معین آباد انجام می گیرد و کشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل سیلوهای گندم  دهند.

میری دیسفانی با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در کشورگفت: مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم  و جزو اولویت‌ها می‌دانند و در شرایط کنونی بخصوص جنگ روسیه و اکراین و اهمیت غلات در دنیا ( بخصوص گندم ) تولید و خرید گندم در سالجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی همچنین افزود: کشاورزی علاوه بر تأثیر بسزایی که در میزان اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد، در قدرت و پایداری ملی و استقلال یک کشور نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند قدرت چانه‌زنی یک کشور را در دنیا افزایش دهد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.