رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار با نخست وزیر مکلف لبنان، از این کشور در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مرزها و ثروت های طبیعی آن اعلام حمایت کرد.

حمایت «هنیه» از لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از النشره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان گفت: ما از میقاتی برای تسهیل سفر کادر رهبری جنبش حماس به لبنان قدردانی کردیم. همچنین انتصاب مجدد او را به ریاست دولت تبریک گفتیم و برایش در تشکیل آن آرزوی موفقیت کردیم با امید به اینکه این دولت بتواند مشکلات مردم لبنان را برطرف و ثابت کند که یکی از نشانه‌های وحدت و ثبات لبنان است.

هنیه افزود: در دیدار با میقاتی، درباره تحولات پرونده فلسطین به ویژه بیت المقدس، مسجد الاقصی، کرانه باختری، نوار غزه و وضعیت مردم فلسطین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بحث و تبادل نظر کردیم. بخش زیادی از مذاکرات ما با میقاتی به پرونده آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه‌ها در لبنان و اوضاع انسانی آنها اختصاص یافت و ما بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر مخالفت با مقیم ساختن آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر و پایبندی به حق بازگشت تأکید کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ما بار دیگر بر حمایت قاطع خود از لبنان در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مرزها و منابع طبیعی این کشور تأکید و از اتحاد لبنان در مسئله ترسیم مرزها و حفاظت از ثروت‌ها و منابع طبیعی اش قدردانی کردیم.

وی در پایان گفت: ما همچنین درباره تحولات و اوضاع منطقه رایزنی کردیم و میقاتی مواضع مثبت و بسیار دلگرم کننده‌ای در قبال برادران فلسطینی اتخاذ کرد.

گفتنی است رئیس دفتر سیاسی حماس در رأس هیئتی بلندپایه از مقامات این جنبش، سه شنبه گذشته به لبنان سفر کرد و تا کنون با مقامات رسمی و حزبی و گروه‌های مقاومت لبنانی و فلسطینی دیدار و رایزنی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.