رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به دستاوردهای سفر به ژنو گفت: هلال احمر چهره بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.

هلال احمر چهره بشردوستانه ایران را به جهانیان نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در جلسه مشترک با علی محمد زنگانه استاندار گلستان و مجمع نمایندگان استان گلستان افزود: دغدغه های هلال احمر، مجلس و استانداری مشترک است و باید همگی به سمت همکاری برای رفع مشکل ها گام برداریم. هلال احمر با تمام توان در میدان حضور دارد و تلاش می‌کند تا سرمایه اجتماعی خود را ارتقا دهد که در این زمینه نیز موفق عمل کرده است. این موفقیت با تلاش همه کارکنان هلال احمر، شورای عالی و حمایت دولت بدست آمده است.

وی افزود: در همین راستا بود که عالی‌ترین نشان جهانی فدراسیون صلیب سرخ به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شد. اتفاقات خوبی در سفر ژنو رخ داد و برای نخستین بار مسئول کمیته جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از هلال احمر ایران تعیین شد. امروز هلال احمر تلاش می‌کند تا چهره واقعی ایران را به جهانیان نشان دهد و همین امر سبب شده تا نام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی درخشان باشد. بی‌شک هلال احمر چهره بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد و همچنان نیز در این عرصه تلاش می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: علاوه بر پذیرش پیشنهادهای ایران در ژنو، دو کرسی نیز به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شد. اتفاق مهم دیگری که در ژنو برای آن تلاش کردیم این بود که تاثیر منفی تحریم‌ها بر کشورها را تبیین کرده و مقرر شد تا این تاثیر منفی و این ظلم به پیشنهاد ایران ثبت شود و این مورد پذیرش سایر جمعیت های ملی نیز قرار گرفت.

کولیوند ادامه داد: در سفر به ژنو با ۱۲ جمعیت ملی دیگر نیز توافق کردیم و تفاهم‌نامه‌هایی فی‌مابین به امضا رسید. این تفاهم نامه ها کمک می کند تا بتوان از ظرفیت های سایر کشورها نیز بهره برد. امروز مسئولین جهانی اذعان کرده اند که هلال احمر ایران جز پنج جمعیت برتر جهان است. هلال احمر ایران در زمینه مهاجرین نیز بسیار فعال بوده و کمک های زیادی نیز به زلزله اخیر افغانستان کرده است تا آلام بشری‌ را کاهش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر با محدودیت های مالی زیادی مواجه است اما تلاش می کند تا در استان گلستان پوشش امدادی کاملی داشته باشد و در این عرصه از تمامی ظرفیت ها بهره خواهد برد. هلال احمر از نظر نیروی انسانی با محدودیت مواجه است و باید در این عرصه از هلال احمر حمایت شود.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ماههای اخیر گفت: وظایف هلال احمر برگرفته از دین مبین اسلام است و شخص کولیوند نیز در این عرصه با همت و تلاش جهادی خود توانسته هلال احمر را به درجات عالی برساند تا جایی که تلاش‌های وی مثال‌زدنی شده است.

وی افزود: مجموعه استانداری در کنار هلال احمر است تا نیازهای امدادی، آموزشی و درمانی استان برطرف شود. استان گلستان ظرفیت‌های زیادی دارد که با هم‌افزایی بین دستگاهی می‌توان این ظرفیت‌ها را در عمل نیز مورد استفاده قرار داد. نگاهها باید حمایتی باشد تا بتوان در همکاری مشترک به توفیقات بیشتر دست پیدا کرد.

استاندار گلستان با اشاره به خطراتی که استان گلستان را تهدید می‌کند، اظهار داشت: لایروبی رودخانه های استان گلستان امروز یک ضرورت بوده زیرا ممکن است در آینده منجر به وقوع سیلاب‌های شدیدتر شود. امروز باید به سمت پیشگیری حرکت کرد تا هزینه‌های بیشتر به کشور تحمیل نشود.

در این نشست نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های پیرحسین کولیوند در ماه های اخیر، کسب جایزه هانری داویسون توسط هلال احمر را یک افتخار دانسته و عنوان کردند که هلال احمر در ماههای اخیر پویاتر و فعال تر به وظایف خود عمل می کند.

نمایندگان مجلس با بیان اینکه استان گلستان استانی حادثه‌خیز بوده و نیاز است تا آمادگی لازم در این استان جهت مقابله با حوادث طبیعی، حفظ شود، تاکید کردند: سیل، آتش سوزی، رانش زمین و زلزله از جمله مهمترین سوانحی است که در استان گلستان رخ می‌دهد و باید در این خصوص تجهیزات لازم اختصاص یابد. برنامه توسعه کشور در دستور کار مجلس است و نمایندگان در این عرصه از هلال احمر حمایت خواهند کرد. استان گلستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌توان با بهره‌گیری از امکانات موجود در استان گلستان توسعه طرح‌های امدادی و آموزشی را سرعت بخشید.

همچنین نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کولیوند اعتبار و اعتماد از دست رفته را برای هلال احمر احیا کرد و توانست بار دیگر چابکی را به این نهاد اساسی بازگرداند، بر برگزاری همایش جلوه‌های ایثار و امدادرسانی تاکید داشته تا آحاد جامعه با تلاش های جمعیت هلال احمر در ماه های اخیر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.