مقامات شهر سن‌آنتونیوی تگزاس از کشف جسد ۴۶ مهاجر در یک کامیون خبر دادند.

کشف جسد ۴۶ مهاجر در کامیونی در تگزاس آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، مقامات شهر سن‌آنتونیوی تگزاس اعلام کردند جسد ۴۶ مهاجر غیرقانونی بدون مدرک را در کامیونی که کنار جاده‌ای رها شده بود، کشف کردند.

براساس گزارش فاکس نیوز، پلیس در راستای عملیات مبارزه با قاچاق انسان، بیش از ۱۰۰ مهاجر را داخل یک دستگاه کامیون ۱۸چرخ پیدا کرد که ۴۶ نفر آنها جان خود را از دست داده بودند.

مقامات با ابراز اینکه هیچ‌یک از کشته‌شدگان کودک نبوده‌اند، افزودند: ۱۶ مهاجر زنده از داخل کامیون برای درمان به بیمارستان منتقل شدند که ۴ نفر آنها کودک بودند.

شهردار شهر سن‌آنتونیو در این باره اظهار کرد کارگری که در نزدیکی محل رها شدن این کامیون در حال کار بوده، با مشاهده کامیون رهاشده در حاشیه جاده، موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

وی افزود: بحران مهاجران همیشه یک بحران بشردوستانه بوده اما در زمان حاضر ما با یک تراژدی وحشتناک در مورد مهاجران روبه‌رو هستیم. ما تاکنون ۳ نفر را در این باره بازداشت کرده‌ایم ولی امیدواریم فرد یا افراد دیگری که مسئول قرار دادن این مهاجران در این شرایط غیرانسانی هستند، به‌زودی دستگیر و محاکمه شوند.

این مقام تصریح کرد: تمام قربانیان بر اثر کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد هوای داخل کامیون جان خود را از دست داده‌اند و افراد نجات‌یافته نیز از بی‌آبی و شوک ناشی از گرمای هوا و کمبود اکسیژن رنج می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ آب آشامیدنی درون کامیون پیدا نشده است، اظهار کرد: کامیون یخچال‌دار بوده اما سیستم یخچال و خنک‌کنندگی آن کار نمی‌کرده است.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس کشته‌شدن این مهاجران را به گردن رئیس جمهور بایدن انداخت که اقدامات لازم را برای امنیت مرزهای جنوبی انجام نداده است. وی گفت: این نتیجه سیاست مرزهای باز بایدن و پیامد مرگبار بازگرداندن مهاجران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.