به علت نگرانی در مورد عرضه نفت و احتمال اینکه عربستان و امارات هم نتوانند تولید خود را افزایش دهند، قیمت نفت را امروز به ۱۱۶.۷۰ دلار در هر بشکه رساند.

افزایش قیمت نفت به ۱۱۷ دلار با رسیدن تولید کشورهای عربی به حداکثر ظرفیت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت برای سومین روز افزایش یافت زیرا بعید به نظر می رسد عربستان و امارات قادر باشند تا تولید خود را به میزان چشمگیری افزایش دهند. در واقع تولید نفت در این کشورها به حداکثر ظرفیت خود رسیده است. 

در عین حال ناآرامی ها در لیبی و اکوادر بر نگرانی در مورد عرضه افزوده است.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۶۱ سنت افزایش ۱۱۶.۷۰ دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته ۱.۷ درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۵۹ سنت افزایش ۱۱۱.۱۶ دلار معامله شد. WTI نیز روز گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافت.

امارات و عربستان تنها دو کشوری در سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام(اوپک) هستند که به نظر می رسید دارای ظرفیت مازاد برای جبران عرضه نفت از دست رفته روسیه هستند.

توبین گوری، تحلیلگر بانک «کامن ولث» در یادداشتی گفت: «موجی از اخبار در مورد کمی عرضه سبب تقویت بازار شد. گفته می شود دو تولیدکننده بزرگ یعنی عربستان سعودی و امارات، با محدودیت ظرفیت کوتاه مدت مواجه اند یا بسیار به آن نزدیک هستند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات دیروز گفت: کشورش در نزدیکی بیشترین ظرفیت تولید بر اساس سهمیه اش در توافق اوپک پلاس برابر با ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز تولید می کند.

در عین حال، رهبران گروه ۷ در حال بحث در مورد سقف بالقوه قیمت نفت روسیه هستند تا هم از درآمدهای نفتی روسیه بکاهند و هم قیمت انرژی را کاهش دهند.

یک مقام دفتر رئیس جمهوری فرانسه نیز دیروز از درخواست پاریس برای بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.