۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 806679

ایمپلنت پینی فلزی است که به جای ریشه دندان جایگزین می شود.

مراحل و هزینه های ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت پینی فلزی است که به جای ریشه دندان جایگزین می شود.
این پایه های فلزی بسیار قوی و مقاوم بوده و به زیبایی دندان های طبیعی می باشند. دندان های کاشته شده از جنس فلز تیتانیوم خالص هستند و با بافت بدن انسان سازگار می باشند.
این پین ها به صورت میله باریکی می باشند که درون استخوان فک قرار داده می شوند و اگر از آن ها  به خوبی مراقبت شود تا آخر عمر ماندگاری دارند.

ایمپلنت دندان بطور کلی دو نوع هستند :

اندوستیال

  • ساب پریوستیال

اندوستیال به گونه ای از ایمپلنت دندان گفته می شود که درون استخوان فک جای می گیرد، اما ساب پریوستیال نوعی است که بر روی استخوان آرواره و در زیر بافت لثه کار گذاشته می شود.
امروزه استفاده از این نوع منسوخ شده زیرا در مقایسه با اندوستیال در از استحکام کمتری برخوردار بوده و در دراز مدت نتایج ضعیف تری داشته اند.

کاشت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • اگر بیمار دارای سابقه رادیوتراپی یا شیمی درمانی باشد احتمال موفقیت این درمان برای او کاهش می یابد.

  • سلامت لثه و نداشتن عفونت آن بسیار حایظ اهمیت بوده و تاثیر بسیاری در موفقیت آمیز بودن عمل دارد.

  • استخوان فک باید محکم و قوی بوده و انسجام کافی داشته باش

  • عدم استعمال دخانیات نکته دیگری است که دندان پزشک متخصص ایمپلنت دندان بر روی آن تاکیید می کند.

  • کسانی که داروهای حاوی بیس فسفونات مصرف می کنند نباید از این درمان استفاده کنند.

مراحل کاشت دندان
پیش از هر اقدامی ، بیمار باید نزد پزشک متخصصی برای این عمل برود که حاذق بوده و از استانداردهایی پیروی کند که توسط مراجع علمی و قانونی تایید شده باشند.اولین قدم در این درمان این است که پزشک برای بیمار پرونده ای تشکیل داده و شرایط سلامتی او را بررسی می کند. سپس لثه ها و دندانها را معاینه کرده و در صورت داشتن پوسیدگی ابتدا به رفع آن اقدام می کند.

مرحله بعد گرفتن عکس سی بی سی تی است. این عکس رادیوگرافی مخصوص  بوده و ارتفاع و ضخامت استخوان را مشخص می کند.
علاوه بر این دندان پزشک میتواند به کمک این عکس محل عبور اعصاب مهم، و سینوسها را بررسی کرده و محل دقیق برای کاشت دندان را تعیین کند.

این جراحی اغلب در مطب دندانپزشکی با بی حسی موضعی صورت می گیرد.
اگر دندان بلافاصله پس از کشیده شدن توسط ایمپلنت دندان جایگزین شود به آن ایمپلنت فوری گفته می شود و در شرایط خاص امکان پذیر است.
در غیر این صورت پزشک چند ماهی زمان می دهد تا لثه ترمیم گردد.بعد از بی حسی کامل لثه ، جراح برشی در لثه ایجاد کرده و استخوان فک را سوراخ می کند.

 سپس پایه فلزی را درون استخوان فک فیکس می کند.به ندرت و در شرایط خاص ممکن است دندان پزشک این عمل را تحت بیهوشی کامل انجام دهد که مستلزم داشتن تجهیزات بیمارستانی است.
کاشت دندان می تواند به دو صورت انجام شود. در روش اول که یک مرحله ای است میله و اتصالات آن هم زمان درون فک قرار داده می شوند و پس از جراحی پایه های فلزی قابل دیدن هستند.

ایمپلنت دندان

در روش دیگر که کاشت دو مرحله ای می باشد، میله در زیر لثه کار گذاشته می شود وچند ماه طول می کشد تا لثه کاملا بهبود یابد.
سپس دندان پزشک متخصص ایمپلنت دندان لثه را مجددا برش داده و اتصالات را به آن متصل می کند.
در هر دو شیوه درمانی بیمار باید سه تا شش ماه صبر کند تا پایه های فلزی به طور کامل به استخوان فک جوش بخورند.
سپس مرحله قالب گیری و ساخت پروتز فرا می رسد و متخصص ایمپلنت دندان بسته به شرایط بیمار مناسب ترین نوع پروتز یا روکش را برای او انتخاب می کند.

مراقبت های بعد از جراحی

پس از عمل کاشت دندان بیمار به استراحت نیاز دارد. حدودا چند ساعتی زمان می برد تا بی حسی دهان و دندان برطرف شود.
دندان پزشک تا چند روز برای بیمار مسکن تجویز می کند تا درد اولیه کم تر شود.در طول این زمان باید غذاهای نرم و مایعات مصرف شود.

 بهداشت دهان و دندان هم اهمیت ویژه دارد و استفاده از دهان شویه توصیه می شود تا خطر عفونت کاهش یابد. بهتر است بیمار پس از عمل مکرر توسط دندان پزشک معاینه شود تا در زمان نقاهت مشکلی وجود نداشته باشد.پس از این که دندان پزشک پروتز را بر روی پایه ها قرار داد دندان های جدید به زیبایی دندان های طبیعی بوده و ماندگاری طولانی دارند.

خطرات و عوارض ایمپلنت دندان

هر عمل جراحی ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. درعمل کاشت دندان فرد دچار تورم و احساس درد می شود که می تواند از مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کند.بیشترین عارضه ای که احتمال وقوع آن پس از جراحی وجود دارد خونریزی زیاد و واکنش به بی حسی است.

 اگر عصب های صورت آسیب ببینند فرد ممکن است دچار احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی موقت ، یا گاهی دائم در نواحی دندان ها ، لثه، و فک پایین شود.اگر پایه های فلزی به درستی با استخوان فک ادغام نشوند این احتمال وجود دارد که ایمپلنت دندان شل شود. در این صورت نمی تواند روکش دندان را نگه دارد و عمل باید دوباره انجام شود.

مزایای ایمپلنت دندان

مهمترین مزیت این دندان های جدید زیبایی و طبیعی بودن آنها است که موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. برخلاف دندان های متحرک که هم هنگام صحبت کردن و هم موقع غذا خوردن مشکل ساز هستند، دندان های کاشته علاوه بر نداشتن این مشکلات در صورت رعایت بهداشت و مراقبت دائمی ماندگاری بسیار طولانی تری نیز دارند.

کاشت دندان نیازمند استفاده از دندان های مجاور نیست. کسانی که از روش تراش دادن دندان استفاده میکنند ، ناگزیر از تراش دندانهای دیگر هستند و در دراز مدت خطر از بین رفتن پایه ها نیز وجود دارد.

قیمت ایمپلنت دندان

تعیین قیمت دقیق کاشت دندان تنها با معاینه حضوری توسط متخصص ایمپلنت دندان میسر است.
دندان پزشک پس از معاینه و بررسی دقیق در مطب دندانپزشکی شرایط بیمار میتواند این هزینه را ارزیابی کند.عوامل زیادی در تعیین این هزینه موثر هستند.
ازجمله مقدار، کیفیت، و محل استخوان در صورتی که عرض و ارتفاع استخوان فرد نرمال باشد مشکلی وجود ندارد.

قیمت ایمپلنت دندان

 اما اگر استخوان فک دچار تحلیل گشته و اندازه و شکل آن کافی نباشد، پیوند استخوان ضروری است که برای بیمار هزینه اضافی در بر خواهد داشت.
علاوه بر این باید بیان کنیم که نوع روکش و تعداد دندانهای فرد از عوامل مهم در تعیین هزینه کاشت دندان می باشد.
بسته به شرایط بیمار،  دندان پزشک  از روکش، بریج ثابت، و پروتز متحرک مبتنی بر ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می کند که قیمت هر کدام متفاوت است.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر الهام وزیری (متخصص جراح لثه و ایمپلنت، دارای بورد تخصصی ، مستر ایمپلنتهای دندانی از دانشگاه یو سی ال ای آمریکا) هزینه کاشت هر دندان  به همراه روکش به شرح زیر می باشد :

  • کره ای ۷۵۰۰  میلیون تومان

  • سوییسی ۱۰ میلیون تومان

  • آمریکایی ۱۵ میلیون تومان

کلیه این برند ها با دقت و توجه خاص انتخاب شده و همگی جواب خود را پس داده اند. البته هزینه نهایی پس از مراجعه حضوری در مطب و معاینه دقیق توسط دندان پزشک متخصص ایمپلنت دندان خانم دکتر الهام وزیری مشخص خواهد شد.

مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۶۴۰۰۵۲۴
www.drelhamvaziri.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.