۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 807016

در نزدیکی‌های تهران جاهای دیدنی و ییلاقی فراوانی وجود دارد که می‌تواند مقصد سفرهای یک‌روزه باشد. ییلاقات اطراف تهران مانند لواسان، طالقان، فشم و روستای افجه از جمله مکان‌هایی است که با داشتن طبیعت بکر و هوای مطبوع و دل‌پذیر، چشم‌انتظار پایتخت‌نشینان و گردشگران است.

اطراف تهران کجا بریم برای تفریح تابستانی؟!

لواسان
لواسان که در اصطلاح عامیانه به آن لواسون‌ گفته می‌شود؛ دره‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا است که در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز جای گرفته است و از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. لواسان نزدیک‌ترین منطقه ییلاقی به تهران است که در شمال شرق آن قرار دارد.

لواسان دارای چشم‌اندازهای بکر و زیبا همچون رودخانه جاجرود و سد لتیان است. طبیعت این منطقه از دامنه‌های شمالی آن شروع و به دریاچه سد لتیان ختم می‌شود. این منطقه همچنین روستاهایی تماشایی چون افجه، سینک و برگ جهان دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها دلنشین خواهد بود.

طالقان

طالقان یکی از مناطق ییلاقی و معروف تهران است که با داشتن هوای خنک و دل‌پذیر در روزهای آخر هفته میزبان بسیاری از تهرانی‌ها و اهالی پایتخت است. این منطقه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد و برای سفر یک‌روزه در کنار خانواده و دوستان بسیار مناسب است.

قلعه‌های تاریخی متعلق به دوره اسماعیلیان، چشمه‌های جوشان و پرآب مانند چشمه آب گرم گنداب، آبشارهای چون شلبن، آسکان و سفید آب، غارهایی همچون غار پراو بزج زالن از جمله دیدنی‌های طالقان است. وجود گل گشت‌های سرسبز با مناظر بی‌بدیل، فرصت مناسبی برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در دل طبیعت زیبای طالقان است. ‎

فشم

فشم که به نام‌های اوشون-فشم و اوشان-فشم-میگون نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین ییلاقات تهران است. فشم دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی است و از این‌ رو، بسیار مورد توجه گردشگران است.

از جاهای دیدنی‌ فشم می‌توان آبشارهای لالون، لارمحله، آبشارهای یخی آبنیک و هملون نام برد. رودخانه فشم، دشت جانستون، دره آهنگرک، تنگه هملون یا دره هملون به‌همراه غار اسبول و باغ‌های سرسبز میوه‌های خوش‌طعم نیز بخش دیگری از زیبایی‌های فشم را تشکیل می‌دهند. کوه‌های اطراف نیز مقصدی عالی برای کوهنوردان و صخره‌نوردان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.